fredag, oktober 16, 2009

Tebax =O)

Ja, visserligen har datorn varit igång igen ett tag, den är lite trög men ack så skönt det är att kunna läsa mail & nyheter igen =O)

Massor har hänt sedan sist:

* Vi har VUNNIT tävlingen "Energismarta Grannar" som gick av stapeln nu i helgen nere i Bryssel. En underbar helg med massor av härliga vänner, supermysigt hotellrum, en alldeles fantastisk frukost, mycket god mat & hällande regn. Men vad gjorde regnet när vi VANN!!!

* Barnen hade en helkul helg i sällskap med sin mormor & morfar där det bl.a bjöds på bakelser & glasmålning & självklart WII turneringar =O)

* Jag, eller rättare sagt pappa P upptäckte en jättestor blåröd ring på min höft....kom då på att junior för ca 6-7 veckor sedan plockat en fästing på mig där & även om det kliat & kliat har jag inte reflekterat över att det kanske borde vara fästingbettet som va' boven i dramat...( har dessutom sedan pappa P kom hem från sin utlandstjänst mer eller mindre sovit 14 timmar per dygn, haft ont i huvudet & halsen mm, trodde det berodde på influensan (möjligen en släng av den där "svininga) eller helt enkelt på att jag slappnade av så fullständigt med en vuxen till i hushållet för att hålla grabbarna i styr) men jag har fått penicillin för Borrelia så nu får vi se...

* Pappa P kom hem!!! Efter 4,5 månader borta från oss & med endast 1,5 veckas semester i somras kom han hem & vi har haft fest sedan dess =O)
...förutom denna veckan då för att pappa P återigen fick åka ner till varmare breddgrader för lite extra jobb men han kommer till helgen igen.

* Skolan kom igång som den skulle i höstas till kilarnas glädje. De tycker verkligen o att gå i skolan & det är så klart jag glad över. Peppar, peppar så har de in te varit sjuka ännu & det är skönt.

* Lilleman har liksom sin far & bror äntligen fått börja träna karate. Han är jätteduktig & tar alla träningarna på största allvar. Även simskolan för minior är igång & under sommaren har han lärt sig både simma & dyka så det kommer gå bra för honom även där.

* Junior tränar på med karaten & har även handboll på schemat. Pingisen ligger på is. Junior bad på eget initiativ att få avstå den eftersom det blir lite mycket träning. Klokt val tycker jag.

* Själv jobbar jag lite extra på mitt kära dagis. Kom tyvärr inte in på skolan jag sökt men gör ett nytt försök till nästa år.

* Pappa P & jag har firat ettårig bröllopsdag...på tu man hand =O) Han va' ju iväg då ju som känt är...men jag fick paket!

* Ja, det va' lite av det som hänt sedan sist. Tyvärr kommer inga bilder för datorns USB uttag är paj blaj...men det löser sig kanske någon gång...

Ha en bra dag så hörs vi snart igen

KRAM

2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt att läsa några rader :) (säger jag som har en ekande tom blogg) Måste vara skönt att ha maken hemma igen!! Hoppas penicillinet får bukt på borrelian. Vi får höras snart!! kramar från bästkusten

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!