söndag, november 23, 2008

Bal på slottet...eller i alla fall på statt...

Igår var jag på Kustflottans årliga bal. Den inleddes som vanligt på min mans båt där vi bjöds på fördrink och diverse tilltugg. Som vanligt var hela sällskapet på mycket gott humör och kvällen var väldigt trevlig (fy vad trist det låter med trevlig...) det var helt enkelt skitkul!!!
Det ordnades en tävling under middagen (till Veronicas glädje =O) Alla fick en lapp där det stod något på som man under kvällens gång skulle tala om, göra osv. En av mina bordsdamer fick förmodligen på sin lapp att skåla ofta & ljudligt (det var inte konstigt att det gungade mer än vad båten gjorde för mig efter ett tag...) Min första bordskavaljer, som för övrigt var en dam av officersrang skulle använda sig av de gamla grekerna, så mycket snack om dem blev det från henne. Min man fick i uppgift att rimma, vilket gick så där. Jag själv då då? Jo, på min lapp stod det som följer:
Eld kan vara mycket mer svårtämjd än vad gemene tror, framför allt ska den tas på allvar och det krävs aktsamhet och stor försiktighet. Framför allt nu kring vinterns storhelgen lär det inträffa fler villabränder/fartygsbränder än under övriga året. Har fartyget godkända brandvarnare, finns det handbrandsläckare, är 112 tydligt utmärkt vid telefonerna. är spisen verkligen avstängd, jag tycker det luktar lite bränt? inte ska väl ljusen brinna? ni har väl släckt ljusen?
Ni som känner mig vet vad som hände mig för ett par år sedan så jag går inte närmare in på den nu. I vilket fall som helst tog den gama teaterapan i mig fart och jag lovar att jag var i mitt esse under kvällen! Jag var väldigt allvarlig, saklig i mina påståenden och frågo och förde djupa diskussioner med övrig besättning och dess damer om säkerheten ombord osv. Fungerar verkligen sprinkelsystemet, är det testat, jag kände mig lite orolig över detta och trivdes inte så bra med de vackert dekorerade bordet och dess tända levande ljus....
Ja, jag kämpade väl kan jag säga och de resulterade självklart i att jag drog hem första priset i tävlingen! - Fru Kjellgren är dagens vinnare av.....trumpetfanfar....en hel egen påse POLLY!!! Och jag som ÄLSKAR polly!!! Jag fick själv gräva fram den ur fartygschefens ficka. Min man fick tröstpriset...en egen påse POLLY!!! Men han hade otuern att få den blandade sorten emedan jag själv drog den med bara mjölkchokladen. Lyllo mig!
Kvällen var verkligen kanonkul. Väl på STATT hade vi den äran att få lyssna på "BARBADOS" som uppträdde och de var riktigt lyckat får jag säga. Vi dansade, åt nattamat, drack lite goa drinkar och umgicks med mycket trevliga vänner.
Hemma igen så stupade jag i säng och somnade innan huvudet landade på kudden, jag lovar.

Här har ni oss! radarparet hehehe. Nä då, detta är en av mina allra käraste vänner som jag återigen hade turen med att få gå på samma partaj!

Ha det bra!
//Veronic@

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!