söndag, november 30, 2008

Elvis LEVER!!!

Ja, det är faktiskt sant...
I fredags var det dags! Efter att ha forslat ungar hit och dit genom halva bygden hamnade de till slut hos noga utvalda barnvakter. Storkillen hamnade hos sin bästa vän och lillgrabben fick först vara med ena grannparet och sedan byta till granntjejen, kanonbra om än lite rörigt för lillstackarn, men han är hård och härdad och hade haft en superkväll så det blev bra i slutändan.

Jag själv fixade mig så gott det gick med allt vad kläder och spackel kan åstadkomma och blev sedan hämtad (fint ska de va =O) av en vän och kollega. Vi åkte upp till Stuvenäs Gästgiveri där vi försts bjöds på förfest i ett av hotellrummen, jag tror hela bunten från jobbet tog över hotellet och ingen av dem var sen med att låta sig höras. Det dracks diverse drinkar, sjöng olika låtar och drogs de sedvanliga vitsarna, mao kanonkväll.
Värsta problemet vi fick när vi kom fram var att det bokstavligen stank kodynga över hela stället, så även på förfests rummen...men va fasen vi är ju med om diverse dofter dagarna i ända så det tog vi med en klackspark.
Fördrink och sedan mat, vi var alla söhungriga och längtade efter att hugga tänderna i vad vi trodde skulle bli en supermiddag (det brukar ju ofta vara supergott på restaurang...) tyvärr blev i alla fall jag lite besviken, jag är verkligen inte kinkig när det kommer till mat men förrätten var mindre god, varmrätten hyffsad och efterrätten då+ Jo, den tog mig med storm så det var tur att den var sist så det är det minnet jag behåller från kvällens rätter.
Vi bjöds på en jättebra show med mycket bra musik, lite spex och karaoke. Jag själv "hann" tyvärr inte upp men ett par kollegor topg mikrofonen och gjorde succe, jublet var öronbedövande =O) En av mina närmaste arbetskamrater kan verkligen sjunga och det gjorde hon! Så fint!!! Det blev allmän allsång och självklara applåder och visslingar.
Under middagen kom även Elvis på besök, jo, det är sant! Han lever och roade alla galna damer till max. Min mittemotbordsdam blev helt till sig och var inte alls sen med att flirta vilt med denna gamle stofil, hur kul som helst.
Hårdrockare som jag är i grunden önskade jag och en likasinnad vän lite tuffare låtar och det satte verkligen stället i gung, tjo och tjim och heavens on fire!!!
Kvällen var verkligen superkul och vi åkte nöjda hem med blandad nykterhet i bilen, så ska det vara!!!

fler bilder kommer, ska bara få tummen ur...

!*Heaven and hell *!
//Veronic@

1 kommentar:

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!