söndag, november 30, 2008

Nattvard...

Idag var det Adventsgudstjänst och vi var där, ungarna går på barn timman och mini miniorerna så de skulle ställa upp med lite fin sång och då vill man ju självklart vara med. Tyvärr kunde inte pappa P närvara eftersom han hade oturen att gå vakt hela helgen, stackarn...
Barnen satt stilla som ljus (nåja) hela tiden (nååja) och med lite clementiner som muta klarade de en och en halv timmes gudstjänst med glans (nåååååja)
De sjöng sina sånger så fint och jag är så stolt över de små rackarungarna, det värmer i hjärtat att se dem så fina stå där framme och sjunga och göra rörelser till sina små söta låtar. Dagen till ära hade de sina finbyxor och finskor på sig (de har ju inte använts sedan bröllopet så det var ju bra innan de blir för små...) tillsammans med skjorta och stickade V-ringade tröjor. Mina fina prinsar!
Storkören sjöng också jättefint och första advent var med denna dag invid
Barnen blev lite sugna på nattvarden när den stunden kom och jag hade först inte tänkt och gå fram men jag lovar, hela den fullsatta kyrkans församling var framme så även vi gick fram. Lillgrabben tog emot sitt oblat och doppade det i vinet, han smuttade lite på det men jag fick dubbel dos kan jag säga så nu klarar jag mig tills nästa advent =O). Storgrabben åt upp sitt men mådde tyvärr illa så han blev blek...vi kurerade stormannen med en clementin och sedan var det problemet ur världen.
Väl hemma igen firade vi dagen med att julstöka klart hema, det blev som vanligt mycket mysigt. Ungarna tände andaktsfullt det första ljuset i adventsstaken och vi fikade på saffransbullar och diverse kakor.
Resten av eftermiddagen spenderades i soffan till lite film och middag. Ja, idag åt vi i vardagsrummet. Mysigt. Jag och lilleman somnade en stund och det var skönt när regnet smattrade utanför.

En riktigt mysdag hade vi!
//Veronic@

1 kommentar:

  1. Vad häftigt! Alla gick fram till nattvarden! Det har jag aldrig sett nånstans. Coolt!

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!