torsdag, november 27, 2008

Lekdag i skolan!

Idag har jag och min vän & arbetskamrat varit i Alvesta. Det är dit vi åker en dag i månaden för att redovisa vårt arbete och göra tentor, hur kul som helst.

Idag hade vi verkligen superkul! Vi läser en kurs just nu om "barn i rörelse" och "barnens utveckling i utemiljö". Det som passar mig bra är att jag älskar att vara ute och jag leker mer än gärna så dagen var perfekt. Vad var det vi gjorde då?

Jo, vi kom till skolan och hade vår genomgång, sedan drog vi på oss utekläder och begav oss till en park i närheten av skolan. Där lekte vi två lekar och vi blev alla som barn på nytt. Vilken skillnad det är att leka med barn och sedan leka samma elkar med vuxna, vi hade hur kul som helst. Efter ett par svettiga lekpass åt vi fika, gott i den kalla novemberförmiddagen kan jag säga. Sedan delades vi in i olika grupper där vi gick en prommenad i ett elljusspår och svarade på frågor som vi senare kommer att ha en grupp tenta på. Frågorna var bra och handlade om barnen och förknarna och hur vi gör för att må så bra som möjligt, varför är det så bra att vara ute mycket? Ex. Man blir friskare, starkare, sover bättre, blir gladare, kan hantera konflikter enklare mm, mm. Stämmer ju bra, eller hur?

Efter denna härliga förmidddag begav vi oss superhungriga till "vår" pizzeria. Jag LOVAR de har den absolut godaste kebabben i HELA SVERIGE!!! Ja, kanske till o med HELA VÄRLDEN!!! I promise!!! Man får supermycket mat alltså, jag orkade inte äta upp denna gången heller men tackade ödmjukast frö kebeben och lovade att komma tillbaka om en månad, längtar redan....



Förresten måste ni kolla in denna bilden...



Cool ödla va'? Den hittade vi på vår promenad i förmiddags och vår rara fröken visade vägen, jag tycker verkligen den är superhäftig. Ska visa ungarna imorgon, de kommer bli stormförtjusta.


Nu sak jag julstäda en stund, senare ska vi ta ut innehållet i vår säng och sova i vardagsrummet för imorgon kommer....VÅRA NYA SÄNGBOTTNAR!!! Yeha! Och vet ni vad? Det blev en TEMPUR säng!!! Yeha igen. Ska bli underbart att få sova i en ordentlig säng! Svindyr men som tur är gick vi ju och gifte oss för ett tag sedan och fick lite money så med dem och lite egna sparade pengar kunde vi unna oss denna lyx. Kommer väl aldrig mer vilja gå upp nu =O)


Ha en skön kväll! Imorgon ska jag på fest, få se om jag har något smarrigt att berätta om den sen hehehe.

//Veronic@

3 kommentarer:

  1. Halloj! Så du är back in business :D Kul att bli lite uppdaterad igen.

    Låter som om det är dax att komma och sova hos er igen ;) med nya sängar å allt...

    Krama grabbarna från mig

    puss&kram Sandra

    SvaraRadera
  2. HEEEJ kompis!

    Jo, nu ska jag försöka igen. Andra gången...så vi får se hur länge jag håller i mig men denna gången känns det lite roligare, vet inte varför. Hoppas ni har det riktigt bra, tänker på er alla och självklart ska ni komma och sova över. Kom till nyår vet ja!!!

    Kram
    //Veronic@

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken ödla! Så cool! Åh, nya sängar, så underbart!!! Kramar

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!