söndag, april 19, 2009

Grilkväll!

Igår hade vi celebert besök av våra goa vänner F & O som tillsammans med sina ursöta döttrar H & Ä kom & grillade, käkade snask & lekte hela kvällen.

Extra glad blev junior eftersom H är hans första & största kärlek & de pussas & vänslas & fnittrar hela tiden, de fortsatte planera sitt bröllop som ska gå av stapeln om si så där 10-20 år & vi skulle bli bjudna denna gången så det känns ju bra hehehe.

Junior kallar inte H för H när hon ska hänga med honom utan han säger: -kom nu min käring!
Alltså inte kärring utan käring. Det låter i mina öron rätt sött & med tanke på vad kärring egentligen betyder "någon man har kär" så är det supergulligt.
Ordet kärring har ju annars blivit ett dåligt ord, näst intill en svordom & jag önskar att alla som säger det i vrede skulle fatta vad det egentligen står för.

Igår hade vi en kylig dag med sol men mycket isig blåst. Idag skiner solen åter, det blåser ytterst lite & det är riktigt skönt ute.
På morgonen (vi gick upp 10,30 pappa P o jag... & killarna var som vanligt klara med frukosten...) har vi alla varit ute & spelat boule & minior har övat ett par varv runt huset med att cykla utan stödhjul & det gick kanonbra.
Jag har vikt tvätt & tittat på TV & nu tror jag minsann jag sak fixa lite fika & sätta mig på altanen en stund.

Måste bara berätta om mina guldgossar som imorse hade tömt & ställt in allt ifrån diskmaskinen. Vi hörde hur de väsnades i köket om vad som skulle stå & ligga vart & sedan blev det fnitter & tyst innan de tog sin "frulle". Men jag & pappa P blev så glada. Vilka killar vi har som helt spontant tömmer hela maskinen, gullungar alltså. STOLT!!!

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Värsta röjartagen på barnen idag ;) Här har vi fått båda badrummen skurade inkl dusch och badkar. Helt på egna initiativ det med! Med kommentaren Hallå nu är det snart sommar och vi har inte ens vårstädat huset ännu...! Så sant!!

    Låter som ni hade en kul kväll igår!! Det behövs emellanåt för att pigga upp tillvaron! i har vårt framför oss ;)

    kramisar i massor//S

    SvaraRadera
  2. He gumman!

    Vilket underbart initiativ av kidsen! Visst är det härligt när de VILL städa 6 dessutom gör det med glädje! Sånt gör MIG glad!!! Ska försöka hålla ångan uppe med det så jag får hyfsat lugnt i sommar, hjälp skadar aldrig. Får väl muta dem ordentligt i värsta fall =O)

    Ha det gott min vän & hälsa gänget!
    //Veronica

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!