måndag, mars 23, 2009

Då var det kört...

Eller kanske inte, vi får se...fick någon släng av magsjuka inatt...men det kändes ändå inte riktigt som det för jag hade så ont i magen, kände mig svimfärdig & kallsvettades. Det är så många år sedan jag hade någon form av magsjuka så jag minns inte hur det ska/kan vara.
Tillhör (enligt mig själv) den kategorin av människor som är immun mot magsjuka så därför tror jag detta var något annat...vi får se. Just nu känner jag mig ok & killarna är ute & leker. De fick ju självklart vara hemma idag & även imorgon för att inte föra ev. smitta vidare. Vill ju inte vara med & starta en epidemi =O)
Tycker det är kanonbra att man måste hålla sig själv & familjen hemma om någon har magsjuka. Tänk er själva, VEM med magsjuka skulle överhuvudtaget orka åka & lämna barnen på dagis, Vilken förälder som helst förstår att magsjuka är en av de mest smittsamma sjukdomar som finns & vilken förälder vill ge den medvetet till de små stackarna på dagis eller till sina arbetskamrater.
Tycker det är var människas plikt att stanna hemma & det är inget att diskutera. Även när mansjälv är frisk & övriga familjemedlemmar är sjuka ska man vara hemma, du kan fortfarande smitta vidare.

Så idag har jag börjat dagen med att sprita toaletten & även våra händer, desinfektionsspriten är kanonbra att ha hemma! Köp hem en vet ja', finns på apoteket!

Som sagt var killarna är ute & jag ska slänga mig i soffan med en filt & en kopp te, det blir förståligt nog lugnt idag & jag hoppas att killarna klarar sig. Gör de det är det något annat fel på mig, får de magsjuka så var det det jag hade. Vi får se.

Ha det gott idag & solen!

2 kommentarer:

  1. En arbetsskada jag dragit på mig är just det där med spriten... på jobbet låter vi spriten flöda. Handspriten alltså!! ;) Just i magsjuketider är den ett måste. Håller med dig till punkt och pricka det där med att hålla sig hemma. Men blev ändå lite klokare sist vi var drabbade. När inte nån mer blivit sjuk efter lite mer än 24 timmar skickades S till skolan och jag gick iväg på em och jobbade. Under kvällen blev ö&S sjuka och senare när jag kommit hem även jag. Trodde att vi skulle klara oss när det gått så lång tid, men icke... Sen tror jag att det är många som lämna på dagis å börjar jobba för snabbt efteråt och inte väntar de där 48 timmarna efter sista symtomen... tyvärr... Hoppas ni mår bra nu iaf, att det var nåt annat som spökade i magen!
    kram

    SvaraRadera
  2. Huskur för den i familjen som ännu inte hunnit få magsjukan. Svälj tio vitpepparkorn hela! Inget för barnenkanske, men Peter... Krya på dig, vännen!

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!