fredag, mars 20, 2009

Min gullunge fyller 6 år idag!!!

Idag är en stor, stor dag hemma hos oss. Vår lilkille fyller 6 år & självklart startade vi dagen med ett morgonfirande på sängen. Storebrorsan vaknade redan 5.15 imorse & ville gå upp & sjunga innan lillebror vaknade men SÅÅÅÅ kul skulle vi inte ha det sa jag & bad honom somna om en stund vilket jag själv INTE hade några som helst problem att göra.
När vi väl vaknade smög vi oss ut i köket för att förbereda paket & frukost (L har sedan länge önskat sig frukost på sängen) men rätt som det var stod det en liten nakenfis till filur i dörren & sneglade på oss. jag sa åt honom att genast gå & lägga sig igen & han sprang fort som tusan in igen. Vi gick in & sjöng & där låg vår lille prins & knep ihop ögonen något så alldeles så jag skrattade gott. P fick lov att bära alla paketen & korten emedan jag själv fotade & filmade på en gång ( eftersom jag är kvinna KAN jag göra flera saker samtidigt =O) & så fick lilleman då äntligen sina efterlängtade presenter. Oj, vad saker han fick! Pengar i massor, böcker, lego (Star Wars & Power Miners), cd-skiva med Narniasagan, spelkort med supertuffa lastbilar & en tidning med "Power Rangers"...han var SÅ nöjd & lycklig & glömde helt bort att vi inte...fixat frukosten på sängen...men det gjorde detsamma, jag fixade den senare & killarna hjälptes åt med att bygga & noga titta igenom hela presenthögen.
första frukosten som 6 åring =O)

Eftersom jag lyckades få den fina (?!?!) tiden 9-18 idag hade vi inte så där jättebråttom imorse, vi åt frukost i lugn & ro, lyssnade på Rix FM, snackade lite & pratade om dagen. Lilleman skulle bli firad på dagis & storeman skulle på fritids (studiedag från skolan) så morgonen flöt på helt smärtfritt idag (igen faktiskt får jag säga, gossarna är så duktiga) & vi var på plats i tid.
Det blev som vanligt en jättekul & härlig dag med alla barnen, vi var ute nästan hela dagen & njöt av solsken men lite snålblåst också.
Till lunch serverades vi taco & det var ju självklart båda mina grabbar glada över eftersom det tillhör favoriträtterna om de får bestämma, efter lunchen firades L & senare samlades vi alla avdelningarna på den jag idag jobbade på & där hade vi filmvisning.
Vi hade turen att få sluta runt 17 idag eftersom de sena barnen blev hämtade tidigare idag & det gjorde mig ingenting. Fredagar är alltid sköna att komma hem till i skaplig tid & speciellt denna dagen då vi skulle fira lite extra & själva på kvällen. Vi valde faktiskt att åka till Mc Donald's & ta med mat hem idag, kanon! Samtidigt köpte jag BLT & expressen. BLT för att L var med på firarsidan & expressen för att vi sedan båda killarna föddes alltid köpt lokal & kvällstidning med deras födelsedatum för att de kan läsa när de har lust när de blir större.

Väl hemma åt vi gott, lekte med lego & l fick en hel del grattis telefonsamtal & till "Barda" åt vi glass & ännu senare, till "Let's Dance" blev det lite chips, väldigt lite faktiskt så de var nog inte så sugna egentligen & inte jag heller för den delen.
Nu leker de med lego i P:S rum & jag fick en stund här, strax är det dags att sova för imorgon ska P ha handbollsturnering & L ska på simskola. Senare ska vi på anhörighetsträff eftersom min man sak iväg på utlandstjänst senare i vår & lite information är på sin plats. Vi ska oxå ombord på mannens båt för en fika & rundvisning innan vi åker hem men mer om det imorgon.

Min lille plutt är alltså hela 6 år idag & det känns helt klart otroligt vad tiden gått fort sedan han föddes. L är en underbar kille på alla sätt & vis: han är för det första så underbart söt! En riktig liten charmör med glimten i ögat, han är snäll, han är energisk till max, han är busig & bussig, han har otrolig härlig fantasi, han är en clown som älskar att spela apa & dansa & sjunga. L är otroligt duktig på att läsa, räkna & att hitta lösningar på problem, han är en funderare som undrar över allt & vill ha svar på allt (allmänbildad redan som tusan) Han är helt enkelt en underbar, fantastisk, genomgo, helt galen kille som jag älskar så det värker i mitt hjärta! Min lilla kärlek som igår sa till mig : Mamma, du är världens bästa mamma. Jag älskar dig. & jag sa självklart likadant tillbaka. Underbara prins, det är vad du är & jag är så glad för dig, & så glad att jag har dig min lille plutt.

Natti, natti!

1 kommentar:

  1. Å jag är lyckligt utvald gudmor till guldklimpen men det blir allt för sällan jag får krama om honom!!
    puss&kram

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!