lördag, mars 21, 2009

Fullt ös...

Idag har vi haft fullt ös från morgon tills nu & det fortsätter nog en stund till =O)
Först skulle junior ha sin första handbollsturnering, han var i samma lag som sin bäste vän med bäste vännens pappa som lagledare. Jag & lilleman var med & såg på två matcher & de var verkligen jätteduktiga. Nu har jag inte protokollet i hand men enligt junior så vann de två matcher & spelade "nästan" oavgjort i en & dessutom gjorde han tre mål! Kanon ju!!! Kul att se & de bilder jag tog publicera så fort jag får tid.
Lilleman & jag åkte senare till simskolan, där vankades det livräddning & alla barnen hade flytvästar & skulle oxå haft kläder på sig vilket vi missat men det gick ju bra ändå. Lilleman var superduktig & räddade alla sina "drunknande" vänner på bästa sätt & han stormtrivdes & fnittrade mest hela tiden när han själv blev räddad. Hur kul som helst!

Efter dessa träningspass handlade vi godis & dricka & tog oss till aulan i en skola där vi skulle på anhörighetsträff inför att pappa P ska iväg på mission till Somalia i vår & 4 månader framåt. Vi informerades om hur missionen kommer gå till, fick telefonnumer vi anhöriga kan nå besättningen på & allmän info om hur deras dagar utanför Somalias kust kommer gå till. Det känns lite pirrigt & ibland lite obehagligt med tanke på allt som just nu sker därnere men min man med sin besättning är väl förberedda & har övat mycket för denna mission så det kommer nog gå bra, det tror jag.
Vi fick senare på eftermiddagen chansen att gå ombord på fartyget på rundvisning & det är som vanligt kul både för mig men kanske mest för killarna som får prova utrustning, trycka på knappar & leka officerare =O). Lilleman som fick ett jättestort musikkort med Star Wars musiken på av pappa P tryckte musiken mot mikrofonen på båten så alla kunde höra den fina musiken. Alla skrattade gott så klart åt vårt lilla charmtroll. Även junior tog tillfället i akt & sjöng "Hearts on fire" för alla så det ekade över Karlskronas skärgård. Återigen tog lilleman kontrollen & berättade för ALLA ombord :
- Detta är kaptenen som talar, detta är chefen, det kommer pirater, vi måste skjuta dom (vilket absolut INTE är meningen att de riktiga besättningsmännen ska göra) alla beredda.
Efter det blev vi bjudna på kanongod pizza som kocken hade åt oss & mätta & glada kunde vi lämna skeppet & åka hem.
Lilleman somnade när vi nästan var hemma & det förstår jag, är själv enormt trött. Men, när vi kom hem 5 minuter senare var han pigg som en lärka & hängde med storebrorsan över till grannen, de är ute nu eller inne hos grannen & jag ska försöka få hem dem så vi kan äta kvällsmat & titta på sista avsnittet av "Wild Kids". Senare ikväll, om de orkar, blir det premiärvisning av nya "Robinson" & DET ser jag fram emot!!!

Ha en superskön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!