måndag, mars 23, 2009

Glömde nämna en rolig sak...

I lördags var det som ni vet anhörighetsträff för alla som har någon anhörig som ska med på missionen till Somalia senare i vår. Det var fullsatt i aulan vi var i & jag bestämde mig snabbt för att sätta mig längst bak med killarna, endast för att de skulle kunna sitta & snacka lite, rita & prassla med godispåsarna utan att störa övriga gäster för mycket.
Precis framför mig satt det en trevlig tjej i min ålder med sina två tjejer på tre år & elva månader. Lilltjejen somnade snart men den större skruvade på sig efter en stund vilket inte var så konstigt, hur kul kan det vara att lyssna på knasiga gubbar som inte berättar något av intresse för små öron. Jag erbjöd mig i alla fall att låna ut pennor & papper & det var uppskattat.
Efter mötet pratade vi lite om vilka båtar våra respektive skulle vara på osv. Hon berättade att de inte kom från Karlskrona utan från Göteborg & berättade då att hon kom från Tjörn utanför Göteborg...WOW, sa jag. Där kommer ju jag med ifrån, jag är ju uppvuxen där!!! Då blev det genast lite mer snack & jag tyckte det var kanonhäftigt att av alla hundratals människor som var på denna träff så hamnar hon framför mig & jag blev så glad, så glad. Vi bytte genast telefonnummer & hon blev oxå glad att få en vän som har varit med om missioner förr & som man kan snacka med om man känner sig ensam. Vi förstår varandra bäst eftersom vi är i samma situation med två små barn, ingen nära familj i närheten & med männen ute till havs så den kontakten kommer jag vårda ömt.

Ha det!

3 kommentarer:

  1. Wow, vilket sammanträffande!! Ibland är världen verkligen liten! Kan förstå att det känns bra med nån som är i samma situation som ni står inför (o du stått inför förut oxå) Å du, när du å kidsen kommer hit så vi får rå om er lite i sommar kan du ju göra två flugor på smällen ;)

    SvaraRadera
  2. Oh ja S!!! Klart vi ska komma & rå om varandra, jag & alla här hemma längtar såååå efter er & lilleman blev så otroligt glad efter ert telefonsamtal så det fanns inte! Han log som aldrig förr & ville titta på kort på er. Vi har ju ett på S på kylen & nu önskade lilleman ett på N oxå så det får vi fixa. Ska ta ett på dem alla fyra i sommar & rama in ordentligt!

    Kram
    //Veroncia

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!