onsdag, januari 28, 2009

Film & Mat Under 80-Talet...

Jag var väldigt glad de gånger vi festade till ordentligt hemma med maten, då blev det grillkorv med pommes & hjälp vad gott det var. Under senare årtiondet åt man pizza, hemmagjord eller köpt. Annanasen var ju oxå väldigt populär under denna tiden. Oj, vad man var exotisk när man åt kassler med annanasskivor & ris till, mums. Jag tror jag minns att vi åt sallad ofta, västkustsallad med mammas hembakta bröd eller rostat bröd kanske.
Gjorde man käk med kompisarna blev det alltid, alltid pastasallad! Japp, det gjorde vi verkligen jämt, då hade vi i spagetti & skinka eller tonfisk & massa blandad sallad. Gott!

Filmerna? Jag tycker ju om att se på film & har alltid gjort det. Under 80-talet kom det ju en drös underbart bra filmer som man minns med glädje. Bl.a min första biorulle "Annie" om den föräldralösa lilla rödhåriga tjejen som är med om en massa äventyr. Jag tror jag såg den 4 gånger på bio med en kompis som hette (heter fortfarande) Anna från Skärhamn. Vi hade med oss festis & egna popcorn i plastpåsar & lite snask förstås. Sedan lekte vi Annie & sjöng alla fina låtarna omoomigen...Numera älskar mina små killar filmen & jag tycker den är minst lika bra nu som då, jättesöt!




Andra mycket bra & sevärda filmer va/är : Dirty Dancing, Top Gun, Coctail, Crocodile Dundee, Den Blå Lagunen, Die hard, En Officer & gentleman, En Hondjävuls Liv & Lustar, ET, Ett Päron Till Farsa filmerna, Filmen G, Flashdance, Ghostbusters, Gremlins, Goonies, Göta Kanal, Girls Just Want To Have Fun, Hajen, Ingen Kan Älska Som vi, Indiana Jones (ungarna älskar Indie!), Star Wars filmerna (ungarna ääälskar dem oxå =O), Jurkyrkogården, Jönssonligefilmerna, Karate Kid, Korpen Flyger, La Bamba, Mask, Mångalen, När Harry Mötte Sally, Alla Polisskolans filmer, Purpurfärgen, Purple Rain, P:s Sista Sommaren (hade migrän när jag gick & såg denna på bio), Rainman, Rambo, Rocky, Rivierans Guldgossar, Some Kind Of Wunderfull, Stand By Me, St Elmos Fire, Stockholmsnatt, Terminator, Tequila Sunrise, Terror På Elm Street, Tillbaka Till Farmtiden, Titta Han Snackar, Tjejen Som filmerna, Twins, Vem Satte Dit Roger Rabbit, Who's That Girl, War Games, Youngblood, Young Guns, m.fl, m.fl. Listan kan göras huuuur lång som helst.

Har Ni några minnen från 80-talet? Dela med er & berätta, det är så kul att höra hur andra hade det.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!