torsdag, januari 22, 2009

Kryckskav?!?!

Det sa min stora kille att jag hade, - Mamma, du har ju fått kryckskav!
Ja, detta kom av att jag gått med mina kryckor, fått skavsår på armarna & numera har armarna fulla med plåster....
Inga svar från läkaren ännu, börjar bli riktigt uttråkad nu, jag gjorde ju röntgen i tisdags förra veckan & har väntat mig vansinig på resultatet...kanske är det inget fel & de tycker jag då kan vänta med att få veta eller så är det bara så att de har mycket att göra, vilket jag inte gryr mig om alls...JAG VILL VETA NUUUU!!!!!
Till råga på ALLT har jag trillat TVÅ gånger...i måndags pga rullgrus, kryckan fick inget fäste & jag tog å klart av ren reflex tag med mitt ONDA ben & for i backen med ett skriii, sedan igår...förklaring kommer under...

Igår hade jag finbesök av en av mina goaste vänner H. Hon servade mg med te & lagade lunch till mig & lillgrabben, underbart! Hon kom vid 10-tiden & fram tills hon åkte pratade vi (ovanligt =O) oavbrutet tills det var dags för henne att hämta sina små gullungar på dagis. Jag har ju haft lite dåligt med socialt sällskap ett tag så detta besök livade upp mig något så alldeles. Tack H!!!
Senare samma dag gjorde jag & lillgrabben muffins. Några ägg for i golvet & jag skulle torka upp dem, ni vet hur enkelt det är att få upp ägg va'??? Inte alls! Nåväl, jag satt i datorstolen med hjul som emedan jag böjde mig ner för att torka rullade bakåt & jag tog återigen tag av reflex med mitt onda ben & låg sean & kved på golvet. Som tur var hade jag ju min lilla läkareson hemma som genast frågade hur det var med mig & lyfte upp min stol & mig med, Tack du lilla käre lilleman!Två satser blev det tilll slut, varav en med Ahlgrens bilar i & en med Polly i. Mumsiga blev dom så klart & jag lovar att en hel del gick åt som fika till handbollsmatchen på kvällen.
Trots min "skada" så får jag säga att det rullar på hyfsat härhemma. Visst har vi väskor kvar att plocka upp från vår Sälenresa, visst är det lite damm i hörnen i de flesta rum, men köket & vardagsrummet & toaletterna har jag nog lyckats hålla i ordning genom att fara runt i min "rullstol" (datorstolen=O) & plocka så jag är rätt nöjd med DET, & det får man väl vara glad över.Idag rullade jag köttbullar på lillemans önskan & till det hade vi potatis, gräddsås, Kinda saltgurka & lingonsylt. Grannpojken var inne & lekte & blev bjuden & de åt som hästar! Härligt att se hur barnen åt av mina köttbullar, brukar ju inte göra egna men sedan julköttbullarna har jag gjort det & de är faktiskt mycket, mycket goda så det ska jag fortsätta med.
Mitt under middagen ringde en annan av mina goaste väninnor & berättade att de fått en son! GRATTIS!!! Allt hade gått bra, det är deras tredje son så hon har vanan inne =O)

Nu sak jag umgås med mina killar en stund innan det är dags för nedvarvning inför kvällen/natten.

Kram på er //Stenmark

1 kommentar:

  1. "Vardagen rullar på..." Hahaha, du är rolig du, Goa Stenmark! Tacksjälv för senast o idag! Alltid lika kul ihop med dig.

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!