lördag, januari 03, 2009

Vingåkers Outlet!

Väcktes i gryningen av en liten grabb som var helt i extas. Det snöade för fullt ute så det var ju bara att pallra sig upp, äta frukost & ge sig ut i vintervädret. Grbbarna njöt till fullo & Solen kikade tidvis fram så det blev en härlig förmiddag i det fria med ett mindre snöbollskrig, lekparken & snöänglar. Äntligen lite snö!!!
Idag har vi shoppat loss på Vingåkers Outlet, fasen man blir ju fullständigt galen där!!!Priserna är så otroligt låga så man tror inte set är sant. Vi skulle inte ha så mycket denna gången men jag hittade två par mjukisbyxor, NIKE & RBK för endast 150:- stycket. Junior fick ett par snygga märkes långkalsonger för 99:- (normalt 349:-) & mitt absolut BÄSTA köp var en lång figursydd röd T-shirt med BON JOVI tryck på!!!!! Så jäkla snygg & daterad 1989 på ryggen. Klockren! Sedan hittade vi ett gäng billiga raggsockor så va det klart för denna gången. på utvägen diskuterade vi huruvuda vi ska brja spara klädpengar för att kunna shoppa Filippa K, Gant, Tiger, Adidas, Casall mm nästa gång vi är på besök. För ungarna fanns en hel avdelning med Disneykläder, hur billigt som helst så det blir till att spendera pengar nästa gång v besöker Vingåker.
Efter detta roliga besök väntade en ännu mer kul visit! Det belv ett härligt fikastopp hos en av mina allra käraste vänninor. Det var så kul att se henne igen så det var inte klokt. Vi fikade, snackade gamla & nya minnen & skvallrade om det mesta, precis som vanligt alltså. Det känns inte som vi ses så sällan som vi gör & jag är så otroligt lyckligt lottad som har henne som vän. Hennes man & lillgrabb var med medans deras stora kille sov en stund, hela deras grabbgäng hade varit uppe i ottan för att fiska gädda & han var som de flesta tonåringar uppe sent igår & då förstår ni varför han låg & sov på eftermiddagen. Hoppas på ett snart återseende hemma hos familjen P!!!
Väl hemma igen bjöds vi på finfin middag med kyckling, ris eller potatisklyftor, sallad & vin. Mums! Snart väntar en god eftrrätt 6 sedan ska vi sooova!

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Dit vill jag med åka. Är det långt? Hur lån tid tar det? Fanns det Polarn & Pyret där?

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vill bara kommentera med att det finns polarn o pyret nu på outlett, i alla fall enl deras skylt vid/i ingången - bara så ni vet - eller den som vill veta - själv så vet jag redan, så jag vet att jag inte behöver veta mera, än det jag vet.
    Hälsa alla o ha dé.....krya på dej

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!