söndag, juli 12, 2009

En lugn söndag...

...ställde klockan på 8 men kom inte upp förrän 9....minior & jag alltså. Junior hoppade inte upp förrän runt 10 men det är ok.
Ställer klockan på 8 imorgon & MÅSTE upp i alla fall till halv 9....vi får se =O)

idag har vi storstädat killarnas övervåning. Det såg bokstavligen ut som ett slagfält så det var behövligt kan jag säga. Killarna va' rätt duktiga på att hjälpa till även om mer hjälp hade varit önskvärt men man kan inte få allt.

Eftermiddagen fördrev vi med spel & utelekar, då främst för killarnas del med kompisar. Själv gav jag mig ledigt från övrigt hushållsarbete & löste korsord i soffan med en kopp te & ett par till.

Killarna har oxå varit på besök hos fröken frissa som snaggade dem så snyggt. Passar bra nu när vi hoppas & väntar på varmare väder.

Senare åt vi middag som idag bestod av kasslergryta med pasta penne, en favorit som gått många gånger i repris senaste året. Efter det tyckte killarna att det va' tillräcklig varmt för en tur till sjön så det gjorde vi så klart. Ett par tappra solare hittade vi samt ett par badande barn som strax blev fler med minior & junior som även idag hoppade i plurret utan att tveka. Idag va' det faktiskt varmare än i torsdags & de badade, hoppade & simmade rätt länge.

Hemma igen blev det varm choklad & mer spel vid köksbordet & efter det lekte killarna med LEGO & pappa P ringde en snabbis. Det känns så kul nu för han kommer ju hem på tisdag 6 det är ju faktiskt över två månader sedan vi senast sågs & vi längtar ALLA så OTROLIGT mycket! Ska bli såååå kul. Längtar till tisdag morgon då vi åker & möter upp honom på flygplatsen.
Pappa P & jag bestämde oss för att endast åka & köpa färska frallor & sedan drar vi hem & är tillsammans & tar det lugnt resten av dagen. Tror killarna behöver en heldag i lugn & ro med sin kära pappa.

Junior hade lite besvär med att somna idag. Tredje gången gillt & efter att ha fått ett par bitar choklad + lite allsång på skansenrepris somnade han gott. Minior somnade vid 21 så det börjar arta sig =O)

Nu ska jag lägga mig. Ska ta en bok & spikmatta idag. Ja, jag har läst alla skriverier om mattan men jag tycker den passar mig. Jag ser den inte som medicin & botemedel mot diverse åkommor utan som ett sätt för mig att slappna av inför nattens sömn, för avslappnad blir man oavsett vad experter, professorer & forskare säger. Så det så!!!
Ps...dessutom HAR jag faktiskt MINDRE ont i ryggen om mornarna...

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!