onsdag, juli 01, 2009

Solstingeling & värmeslageling =O)

Fy 17 va' varmt det är...eller inte varmt heller. Det är så där äckligt kvavt att man knappt kan andas & mitt humör är på väg neråt...
Jag hittar inte fläkten så vi får väl plågas med detta väder en stund till.
Det mullrar på ordentligt bot igenom tjottaheitti & jag hoppas det kommer hit med buller & bång & en jäkla massa regn.
Killarna är på gott humör som tur är. vi har faktiskt inte alls varit vid sjön idag utan åkte in en snabbsväng till stan & inhandlade ett par shorts till junior, ett gäng med vattenpistoler & en sån där vattenbana som man glider på. Trots mina exemplariska färdigheter när det gäller att få ihop saker & ting fick jag ändå inte denna att funka riktigt men blöta blev de grabbarna & roligt har de haft. En stund i vattenspridaren för att bli riktigt avsvalkade gjorde allt mycket bättre.
Nu är de på väg in eftersom åskan enligt SMHI är på väg hitåt så vi får väl ta en paus inne i lugn & ro.
Själv ska jag slita ur allt i varenda garderob vi har i jakt på vår käraste sommarpryl fläkten =O)

Ha det gott i värmen, drick mycket & njut av ev. åska & regn =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!