torsdag, juli 30, 2009

Lite uppdatering...

....ja, vi har ju besök av min bror, mamma & pappa. Det är kul & killarna är aktiverade till max.
Igår åkte vi "plingpling" tåget genom stan & tittade. Det va' första gången för pappa & vi andra tycker det är lika mysigt som vanligt.
Efter det handlade killarna upp lite av sina sparpengar på leksaksaffären innan vi tog en glass & åkte hem för att äta middag.
Igår blev det kasslergryta med pasta penne, hur gott som helst!

Senare spelade allihopa WII. min mamma vann över mig i boxning.....verkar som att alla "äldre" damer slår mig & resten av de yngre i familjen =O) förra veckan slog ju svärmor lilleman i boxning så nu vill han ALDRIG mer spela mot henne hahaha.

Idag har vi tvättat, strykt & plockat undan på tomten. Sedan kom regnet som vi väntade ut genom att spela WII (nähä =O) & genom att jag körde junior till bästa vännen L. Han hade nämligen fått i present en biovisning tillsammans med L & UTAN föräldrar!!! SÅ spänningen va' stor när jag lämnade över honom. Dessutom blev han "bjuden" på en övernattning hos polaren vilket alltid är spännande & kul.

Vi andra åkte in till stan & handlade lite innan vi grillade kyckling & flintastek hemma. till detta hade vi halloumi, sallad, bearnaiesås & grillad färskpotatis. Mumsigt värre.
Lilleman hade kvällen till ära beställt chips & Polly & självklart åt vi det emedan vi spelade WII...
Sedan ville han ner till sjön & ta ett kvällsdopp innan vi som lilleman sa "sen åker vi hem & snaskar vidare". Så ner till sjön & bada. Ja, lilleman badade & det gjorde han som vanligt utan problem. Rakt ner i plurret & sedan va' det dyk & kanonen innan han började frysa & det va' dax att åka hem & snaska vidare. jag tror han gillade att få lite ensamtid med oss andra utan att storebror va' med.
Vi kollade på "Familjen Addams" & innan filmen va' slut hade han somnat...kanske inte så konstigt med tanke på att han enligt min bror vaknade kl. 6 imorse.....får se när han vaknar imorgon...
nu sak vi kolla på "Änglar & Demoner" sedan kan jag tro att vi lägger oss frö imorgon hoppas vi alla på finare väder så gräset kan klippas & ena husgaveln kan tvättas. Vi får se...

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!