lördag, juli 11, 2009

Fredagsmys...

Igår vaknade vi sent...kl.10.00......Skönt & välbehövt för oss alla.
Killarna är lite ledsna på kvällarna nu. De saknar ju så klart pappa P mycket liksom jag & han kommer ju hem nästa vecka & jag tror det känns både väldigt nära & alldeles för långt ifrån tills han är här så de tycker nog det är väldigt jobbigt.
Men vi pratar, gosar & myser så gott vi kan nu & nästa vecka vid denna tiden är vi i Danmark & det ska bli såååå skönt. Hotell, LEGOLAND, slappa, god mat, ingen städning, ingen matlagning, läsk & öl varje dag. Längtar jättemycket!!!

Vi åkte in till stan & inhandlade presenter till pappa P & junior oxå igår. Allt gick bra & kilklarna klagade bara lite på att det va' tråkigt att gå i affärer. Vi stannade inte så länge. Sedan handlade vi mat & godis inför helgen så slipper vi åka in alls då.
På väg hem köpte vi på killarnas begäran Mc D'onalds. Helt ok idag för vi va' alla hungriga & laxen vi skulle haft & som låg därhemma kunde lika gärna få vänta till lördagen...

Sedan blev det så klart ett par varv med Bondespelet. Vi är snart klara. Ett eller två varv till så har någon av oss vunnit slottet & sedan förvånar det mig inte om grabbarna vill börja om.....men va'17. Vi har ju hela helgen på oss =O)
Annars har vi ju andra spel vi kan fördriva tiden med.

Vi somnade alla otroligt sent igårkväll igen, runt 24. & igår va' det lillemans tur att gråta & gråta & gråta efter sin pappa. Så vi drog fram album med bilder på oss alla & han låg & grät & skrattade med junior om vartannat.
Sedan grät han för att han såg bilder på mig med långt hår (han snurrar ju fingrar genom mitt hår & nu är det kortare & INTE populärt) & han grät när han såg pappa P med hår (han är rakad numera...) & sist så grät han för att han ville vara bebis fortfarande. Jag sa att han är ju min lilla bebis för alltid men det gick inte hem, han ville vara RIKTIGT liten & en RIKTIG bebis...Så han ville ha en bebis istället, minst en. Gärna två & tjejer skulle det vara. Storebror höll med. Jag satt bara & skrattade. berätta det ni för pappa P så får vi se vad han säger sa jag & de skulle de göra =O)

Efter detta somnade de strax & jag med kan jag säga, det är rätt tufft att trösta & försöka hålla modet uppe själv när grabbarna är ledsna. Men nu är det bara 3 dagar kvar & sedan smäller det!!!

Kram

1 kommentar:

  1. Hejpå er
    Mycket svårt för min del, att kunna kommentera, detbara strular, men attans den som ger sej!Eller?
    Regn, regn och åter reg - är det Svensk somma, eller vad?Annars allt ok här - samma där?Vi höres - ha det bra och hälsa varandra.

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!