tisdag, juni 30, 2009

& så badade vi....

...igen =O)
Solen lyste imorse & det va' riktigt varmt. Nästan sådär fuktigt äckligt varmt som gjorde att fler än jag trodde (& hoppades) att det kanske kunde vara åskaG.
Vi åkte ner till sjön igen med frukost & lunch med oss. Idag hade vi frallor med skinka, youghurtar, pannkakor med sylt, saft & en jäkla massa vatten med oss.
Killarna va' konstant i vattnet & själv satt jag i skuggan & solen om vartannat. Det mulnade på rejält efter en stund & det kom ett par aningens mörkare moln & vi va' precis på väg att packa ihop oss innan solen återigen bröt igenom för att stanna.
Det va' verkligen olidligt stundtals men inte badade jag för det men jag kunde se framför mig hur jag gjorde svanhopp & snygga dykningar i vattnet som jag senare plaskade runt lääänge i....men som sagt det va' en dagdröm =O) Men imorgon! Kanske jag hoppar i då...

Lilleman har på två dagar gått från att vada ut med armarna högt ovanför sig & indragen mage & mycket småbad vid strandkanten till att komma i gammal vanlig form & hoppa & dyka från bryggkanten (utan ringar) han är så duktigt min lille grabb & flera gånger påpekade han för mig hur moooodig han faktiskt va' & jag kunde inget annat än att hålla med. han är både modig, tuff & duktig lilleman.
Junior va' inte sämre han som hoppar, dyker & äntligen kan & får simma själv ut till flotten. Min stora grabb! Jag är så stolt, så stolt. Vilka killar!

hemma igen tog vi det lugnt. Jag gjorde i ordning allt skräp som senare skulle till sopsorteringen, vi åt middag, kollade på "Pippi på rymmen", killarna va' ute & lekte med polarna en stund & sedan vid 18,30 ville de ner till sjön igen för ett kvällsdopp så självklart gjorde vi det!
Killarna badade mycket igen & njöt ordentligt & hade kul. Sedan åkte vi till sopstartionen & där fick jag som vanligt god hjälp med vart allt skräp skulle vara.

Väl hemma igen satte vi på vattenspridaren till våra kära små stackars jordgubba & sedan fick de kvällsmat, en dusch, insmorning med både hudkräm & Aloe Vera gel som är bra för lite solbrända axlar.
Sedan la' de sig & somnade utan problem även om det blev sent....runt 22 tiden....MEN det GÖR inget för vi är ju LEDIGA!!! Det känns SÅ bra & det är så skönt att kunna ge dem ett kvällsdopp utan att känna att vi måste hem för att vi ska upp om morgonen så vi har det rätt bra vi =O)

Imorgon kommer BLT på eftermiddagen & efter det ska jag till P & fixa frillan lite. Ska bli skönt att få bli ompysslad en stund.
Snart har vi plöjt igenom alla lokaltidningarna & nästa steg blir väl de stora kvällstidningarna & TV =O) Hahaha, snacka om att vi är mediakändisar hehehe.
Det är ju något hela tiden =o)

Nu ska jag lägga mig & läsa. Har lite ont i skallen men va' fasen. Det är bara att bita ihop & låta smärtan passera genom mina positiva kanaler så jag klagar inte
(inte så mycket i alla fall...)
tycker inte om att klaga eller beklaga mig.
Tycker inte om att vara en som folk tycker synd om heller. Jag är rätt stark så sätt tror jag. Det finns en del jag berättar för om dagen varit skit eller om jag mått piss men i övrigt är jag glad att jag har så mycket positiv energi inom mig som stärker mig & gör mig till en bättre människa. Det finna alltid de som har det värre & jag har det inte värre!!!

Kram på er alla =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!