fredag, februari 13, 2009

Fredagen den 13.e ...

Är inte ett dugg orolig inför denna dagen. Varför ska jag vara det? En del oroar sig flera dagar innan eftersom de tror att något "hemskt" kommer att hända. Vad det nu är för "hemskt" som råkar hända dig just för att det är fredagen den 13: skulle med all sannolikhet hända ändå även om det varit fredagen den 12:e. Det är vad jag tror i alla fall.
13 är mitt turnummer, eller rättare sagt, 13 är ett nummer jag alltid har med när jag spelar på lotto, drar en lott mm. Behöver jag välja ett nummer & 13 finns med så tar jag oftast det.
Ödet däremot, det ligger mig lite närmare om hjärtat. Jag tror att allt man gör & allt som sker har en mening. Ex. du missar bussen & får ta en senare, när du hoppar av den senare möter du en gammal vän sedan flera år tillbaka & ni talas vid & bestämmer er för att träffas & ta en fika. Senare blir ni jättebra vänner & åker på semester ihop med era familjer.
Inget som hänt mig just, men tänk tanken. Hade ni inte missat bussen den där morgonen så hade du aldrig träffat din gamla vän. DET tycker jag är kul att tänka på, ödet.

Nu ska jag hämta junior från skolan, sedan ska vi se om jag vågar mig ut i snön med barnen...de vill åka pulka & det FÖRSTÅR jag! Önskar jag själv kunde åka. Ska i alla fall ge det ett försök att åka till skolans backe. Sedan får de åka & jag får titta på eller sätta mig. tar med en filt & sittunderlag så ska jag nog klara mig. Man får ju offra sig lite för killarna hehehe. Det är ju så otroligt vackert väder idag, solen skiner, ett par minus & massvis med snö. Pappa P slutar inte förrän 17 så det vore hemskt synd om barnen att få sitta inne med mig eller bara vara på tomten idag. Klart vi ska åka till backen!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!