måndag, februari 09, 2009

Övningskörning & uppdateringar...

Av någon anledning har jag lyckats med att INTE skriva här lika ofta & mycket som tidigare, MEN jag tänkte ta & ändra på det nu, kanske...vi får se...jag hoppas det.
I fredags var jag hos sjukgymnasten här i "byn" & det var jättekul. Hon trodde INTE det var något fel ALLS med mitt knä men kunde inte till 100% avgöra detta utan det får jag ta med ortopeden som jag sak träffa om ca två veckor. Skönt var det att höra detta i alla fall & med massor av nya övningar & att jag numera får stödja lite lätt på foten öppnar sig en helt ny värd! ja, inte för att det går MYCKET lättare hemma, jag måste fortfarande använda min "rullator"hemma men jag belastar inte mitt friska ben lika mycket & bara det är jätteskönt!
Igår var jag faktiskt ute & övningskörde & det gick jättebra, trodde jag skulle ha mer ont än jag hade. Hoppade in i bilen, slängde över kryckorna på passagerarsidan & körde iväg, bara till skolan & tillbaka men i alla fall. Kul var det. Lite ont i knät när man skulle ha ner kopplingen som helt plötsligt blivit så tung att trycka ner (kan det bero på att min styrka i benet är ur balans =O) men som sagt det löste sig & va jättekul så idag har jag själv kört barnen till skola/dagis & i o med det fick de en timmes sovmorgon eftersom de annars skulle behövt gå upp vid 6 då pappa P ska upp & iväg till jobbet. helt kanon + att jag känner mig lite mer "användbar"än att bara gå hemma & "slappa".
En anledningen till att jag inte bloggat så mycket är att vi håller på att spara på el (ni vet, energismarta grannar tävlingen) så nu är det slutspurten här & vi har datorförbud från igår (endast kortare visiter får göras samt betala räkningarna) & dessutom har vi elstopp på kvällen. Endast TV:n är igång vid behov & från igår använder vi bara levande ljus kvällstid. Hehehe, kan tänkas vara jobbigt för många men vi finner oss i det utan problem, är faktiskt rätt mysigt & med all elförbrukning vi sparar så blir det både pengar över till viktigare saker + att en förhoppningsvis 1:a plats i tävlingen väntar oss. Så vi är peppade till max & i mars ska vi till Kalmar för att få ta del av delresultaten & förhoppningsvis bli mer taggade till att vinna.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!