torsdag, februari 12, 2009

Hemma igen!

Då var veckans möte med sjukgymnasten avklarat. Hon jag har är verkligen kanonbra! Ett energiknippe kvinna som är både trevlig, duktig, pratglad (till min glädje), sympatisk & har väldigt stor empati. Eloge till henne!
Idag hade jag även min käre make med mig, lyxtaxi fick jag med framkörning & hämtning, kanon! nu ligger stackarn & sover eftersom jag "tvingade" med honom till stan trots att han jobbat natt & inte sov så mycket igår förmiddag men det var ok sa han (ja, vad ska han säga =O)
I vilket fall som helst kunde jag räta ut mitt knä/ben ytterligare idag & har ca 10% kvar till rakt läge & 20 till böjt läge så svullnaden börjar ge med sig ordentligt. Fick lite fler övningar att göra hemma samt en remiss till sjukhusets rehab så jag kan få bada, åh vad skönt det ska bli.I nuläget vet jag inte mer än vanligt. Förra mötet med sjukgymnasten framkom det att det förmodligen inte är något fel alls på knät & bara en ordentlig "stukning" eller vad man säger men idag...hade jag jätteont när hon bände ut & vred knät så kanske, kanske att ändå både inre ledbandet & främre korsbandet är skadat ändå...men som sagt. det är fortfarande för tidigt att avgöra...HUR LÄNGE SKA JAG BEHÖVA VÄNTA PÅ SVAR????? Ska ringa ortopeden imorgon för en ny tid & så är karusellen återigen igång med diverse läkarbesök. Minst tre månaders sjukgymnastik ska jag ha i alla fall kom vi fram till idag & det känns både bra & dåligt. Trodde någonstans att det skulle gå fortare att bli ok men det är väl bättre att skynda långsamt...

Well, det blir nog bra det här...

1 kommentar:

  1. Hej du å de andra.
    Ja - det är till att ha "färdjänst".Du får väl krya på dej, och det låter bra, att det går...he he...åt rätt håll.Nu vart det kul i olyckan oxå - men det tar jag inget extra för.Snö?Inte har vi fått det (mera) än i alla fall, vi har det vi fick för ett par dgr sedan, och bara det är för mycket.
    Har tragglat om hela hemsida - så välkommen in och kolla....igen.
    Annars allt oK här - hälsa alla, och vi höres.

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!