onsdag, februari 11, 2009

Jag håller på att bli tokig...

Inte bokstavligen talat utan helt enkelt tokig utav att ha så många idéer i huvudet men mindre tid att göra det jag vill av allt som ploppar upp i skallen.
Hittade ett par kanonfina scrapsidor igår kväll (...kanske mera natt...) & hade svårt att sova för jag ville bara vakna.
Idag har lilleman & pappa P varit inne i stan & shoppat loss lite samt lämnat in & framkallat massor med foton så nu jäklar kan jag sätta mig & scrappa klart lite födelsedagspresenter. Ikväll är jag "all alone" hemma. Barnen är så klart hemma men jag hoppas de somnar tidigt idag så jag kan få vara kreativ precis HELA kvällen! Pappa P ska jobba inatt & har precis lämnat hemmet.
Det jag ska göra ikväll är:

* fortsätta på två födelsedagspresenter
* göra klart alla mina tre killars minialbum
* scrappa en sida till killarna, den kommer bli kanonfin, jag har hela bilden franför mig i mitt hårt arbetande, kreativa, stundtals förvirrade hjärna. Oj, oj, oj. Att det ska vara så roligt.

Höll visserligen på att bli galen idag eftersom jag inte direkt har någonstans att sitta & jobba ordentligt. Har av killarna endast önskat mig möbler på IKEA som jag ska ha i mitt lilla krypinrum. Där ska jag scrappa & plugga.

Snö har vi fått idag, inatt. Massvis. Helt underbart men oxå tyvärr en pers för mig som fortfarande stretar på med mina mer irriterande kryckor,. Tex skulle jag egentligen hämtat junior från skolan idag men insåg rätt så snart att jag inte vågar hoppa utanför dörren utan bråddar på kryckorna samt därför att bilen JAG skulle ha i så fall var/är fortfarande full med snö & säkert i behov av att få sina rutor skrapade. DESSUTOM hade jag nog varit tvungen att gräva fram bilen en bit...så ni inser mina stoooora problem va? Jag får hålla mig inne...I vilket fall som har jag ju två av världens goaste killar & junior gick snällt hem själv från skolan idag utan minsta gnäll (varför det nu skulle vara gnälligt...) Rosig om kinderna & överlycklig över all snö kom han hemstaplandes med det största leendet man kan finna på en 7-årig kille i vintertid. Det värmde mitt hjärta idag.

Nu tittar mina små prinsar på "Mamma Mia" en storfavorit inom våra fyra väggar & även jag sak så småningom hoppa in & kika en stund. Musiken är ju hur bra som helst, skådespelarna med & hela filmen är bara helt underbart bra.

Nu ska jag kika vidare på tips & idéer på nätet innan min pysselstund tar vid.

Ha en kanonkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!