onsdag, februari 04, 2009

"Tidig" morgon.

Ja, eftersom jag varit hemma & inte arbetat på ett tag & dessutom inte behövt lämna barnen på skola/dagis så har jag haft privilegiet att "få" sovmornar. Jag har ändå varit uppe innan 9 mestadels av tiden för att inte dagen ska försvinna, för att plugga & för att hålla någon sorts rutin igång.
Inatt kom barnen ner en efter en & P hade redan somnat & eftersom jag inte tar mig uppför trappen fick de gosa ihop sig på min sänghalva, vilket gjorde att jag fick inta soffan inatt som för det första inte är speciellt bekväm när man har ett halvtrasigt knä som kräver omsorg & behagliga lägen + att jag så att säga hade vääääldigt svårt att stänga av TV:n vilket i sin tur bidrog med att jag kollade på deckare fram till halv 4....... det är inte så bra det. MEN, trots detta vaknade jag med tupparna idag. Kl. 6,00 & var faktiskt rätt pigg & är det fortfarande kl. 8.51 på förmiddagen. Jag har gjort klart ALLT skolarbete för denna period & det är jag överlycklig över, så nu ska jag ta mig en macka & en kopp te & börja fnula på ett scrappalbum till svägerskan & kanske brorsan hehehe, får se om han ska få något.

Ha en 3vlig förmiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!