måndag, februari 02, 2009

Mina egengjorda album/födelsedagskort.

Som sagt var, förutom skolarbete måste jag vara lite kreativ oxå, har ju inspirerats av både kursen jag gick i höstas & genom alla fantastiska scrapp sidor man hittar på nätet samt egen genom min egen fantasi, barnens hjälp osv...Här kommer resultatet av ett album /kort jag gjort själv, det är hur enkelt som helst.
Du klipper (helst i klippmaskin för ett rakt & jämt resultat) 3 (eller fler om du vill göra större/längre)lika långa bitar av papp (syra & lignin fria) sedan viker du dem alla på mitten. Ett kort kommer vara hela den synbara mittdelen emedan de andra två limmas fast med ena sidan bakom det mittersta hehehe, hänger ni med??? Ska visa en mall en dag...
Här är i alla fall mitt resultat av födelsedags kort/album till barnens farmor som fyller imorgon. Jag har många kära som fyller år just i februari så de andra kan jag inte visa förrän senare=O) VET ju att det finns en del som är inne & kikar här emellanåt...Svärmor har ingen dator så henne behöver jag inte tänka på... =O)

4 kommentarer:

  1. Halkde in här av en slump och wow... vad fint =) Med andra ord måste jag kika in igen för mallen vill man gärna ta del av :-)
    Tips och sånt är ju alltid välkommet(är lite ny med det här med att scrappa nämligen)

    Sov gott sen!

    SvaraRadera
  2. Hej Mezzie!
    Vad kul att ha en ny gäst i min blogg =O). Ska rita av en mall & ta kort idag så alla får ta del av den. Jga är oxå relativt ny scrappare men nu har jag (O)turen att vara skadad & har därmed tiden att scrappa lite extra.

    Välkommen åter & ha en bra dag!
    //Veronic@

    SvaraRadera
  3. Tack Hanna!

    Jag ställer gärna upp & fixar presentkort eller vanliga kort om någon behöver (säljer ut mig lite hehehe)

    Ha det gött gumman!
    //Veronic@

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!