lördag, februari 14, 2009

G*R*A*T*T*I*S brorsan!!!

Idag gratulerar vi min charmiga lillebror som fyller 26 år. GRATTIS; GRATTIS A! Tyvärr kan vi inte fira dig ordentligt eftersom du är i Norge & arbetar, men idag är du säkert ledig & en & annan fest är garanterat på gång för dig med dina vänner.
Hoppas du får en kanondag & när du kommer hem framåt mars väntar dig presenter hos mamma & pappa.
A föddes alltså på alla hjärtans dag 1983 & jag minns dagen väl. Pappa körde in mamma till BB i Göterborg (vi bodde då på västkusten, i Skärhamn) & kom sedan hem, strax efter att han kom hem ringde de från BB & sa att mamma fått ta akut kejsarsnitt. In igen & då var jag & brorsan med. Pappa kör bil bra & alltid lagligt men just denna dagen blev han av förståliga skäl lite nervös, han skulle ju bli pappa för tredje gången & det föll sig inte bättre än att foten på gaspedalen sjönk lite extra & vi blev såklart stoppade av farbror polisen. På den tiden fick de som åkte fast hoppa in i polisbilen för att gå igenom uppgifter & så var fallet nu. Pappa in i polisbilen & jag & brorsan satt kvar. En fin böteslapp så var resan mot BB i Göteborg i gång igen.
När jag först såg min lillebror som låg i kuvös tyckte jag han var jättesöt & rödhårig...kanonfin!
I min dagbok på kvällen stod det så här (jag har kvar den)

14 februari 1983:
"Idag har jag fåt en lilebror den är söt"


Hehehe, DEN är söt, som om det vore en alien hehehe.
I vilket fall som helst, min bror är kanonbra liksom min andra men han får jag berätta mer om när HAN fyller år.
Ha det gott A & ta det lugnt idag!

4 kommentarer:

  1. Hej själva
    Jo då - det var en pärs den aktuella dagen - "den" (han) kostade mej 600:- på den tiden - hade det varit i dagens läge - hade polisen säkert tagit "lappen" (körarekortet).Men så är det och blev det.Kommer du också ihåg vad ni barn sa när jag fick gå in i polisbilen?Ni frågade varför jag skulle dit - och ärlig som jag då var - så sa jag att polisen bara skulle kolla om bilen var bra - ni frågade då - var den det - ja sa jag - inget om de 600:-.
    Annars så är allt ok - ha en bra fortsättning - själv skall jag iväg till jobbet inatt.Hälsa varann.

    SvaraRadera
  2. Hehehe, ja, det stämmer det ja. Tror jag var mest rädd för att du skulle få åka med dem & vad som i så fall skulle hända med oss hehehe.

    Ha det gott1
    Kram
    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Tack syster.
    Trevlig läsning. haha
    Ha en trevlig dag där hemmavid.
    Hälsa alla.

    SvaraRadera
  4. japp, det ska jag, de hälsar så klart tebax! Ta det nu lugnt ikväll & ha en fortsatt bra födelsedag!
    //Veronica

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!