måndag, februari 16, 2009

Måndag igen...

Jätteskönt! Jag älskar måndagar! Ny vecka, nya utmaningar, nytt, nytt, nytt!
Denna vecka ska jag plugga, scrappa (ovanligt =O) & försöka hitta på så mycket bus jag kan med grabbsen nu när de har sportlov. ja, i alla fall junior är ledig från skolan emedan lilleman egentligen får sina obligatoriska sportlov först nästa år när han äntligen får lov att börja F-klassen.

Igår hade vi en kanondag. Vi åkte till Rödeby & hälsade på våra godaste (mums) vänner & fikade på kladdkaka, chokladmuffins, bullar & citron/limepaj tills vi mådde pyton hehehe. Alla killarna (inkl. pappor) gick innan fikat till backen & åkte snowracer. Självklart hade de en alla tiders dag där. Leker bra gör grabbarna med, verkligen inga problem alls (varför det nu skulle vara det...) & det är så skönt att alla fyra killarna klaffar så bra ihop. Det är därför man vågar resa & bo i samma stuga en hel vecka. Det finns två familjer till som vi "kan" det med. Våra käraste vänner från Skärhamn S, Ö, S & N, samt Fridlevstagänget (inkl. juniors blivande brud) F, O, H & Ä. Kanske vet jag det bäst eftersom vi provat med dessa. Vi kan säkert bo tillsammans med fler, bara bjud med oss på en resa så testar vi =O).

Melodifestivalen gick av stapeln i lördags igen. Jag hade förhandstippat lite på min vän H:s blogg, http://familjenwestergren.blogspot.com/ som för övrigt är en väldigt fin blogg , där hon anordnade en liten tävling. Vi fick innan vi hört låtarna välja vilka vi trodde skulle gå vidare & sedan efter att ha hört låtarna berätta vilka vi trodde skulle gå till final, resp delfinal. Först röstade jag på Månsan & Jennifer Brown till final samt att H.E.A.T & Lili & Susie skulle komma vidare till delfinal (mest för att de skulle bli lite 80-talksnostalgi så klart=O). Efter att ha hört låtarna bestämde jag mig för att Månsan, H.E.A.T skulle gå direkt till final & Amy Diamond tillsammans med Lili & Susie skulle gå vidare till delfinal. I sista stund ändrade jag mellan Måns & Lili & Susie till sistnämda att få gå till final men denna röst hann som tur var inte registreras & därmed VANN jag hela röstningen tillsammans med H.s man som har lika bra musiksmak som jag hehehe.
Får se om man har samma "skickliga" förmåga att spå finalister i nästa veckas deltävling.

Ha en lovley dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!