söndag, maj 24, 2009

ALLA helgens kalas klara!!!

Japp, då va' det klart! Alla fyra kalas som va' inbokade denna helgen är nu färdiga. Det har varit kul (mest för killarna så klart =O) & intensivt hela helgen kan jag säga.
I morse vek jag tvätt, plockade undan & städade lite, klippte gräsmattan & fixade lite födelsedagskort & sånt där annat viktigt.
Min kära bror A ringde från Norge, & vi snackade lite på skype med webbkamera & allt, hur kul som helst!
Sedan va' det L:s tur att få vara på leklandet idag. En dagiskompis fyllde 6 häromdagen & hade sitt kalas där. Det lekte massvis, åt pannkakor & glass, fick gottepåse, träffade apan Arne & som sagt va' så ahde han & de andra barnen haft kanonroligt. L va' helt blöt i håret & röd i nyllet när vi hämtade honom. Svettig som bara den. Kul!

Junior & jag tog en Max (gi:mål för mig) & en Mc Donald's (junior föredrar det...ett fasligt körande...) & så åkte vi ut på Knösö där vi fikade på en sten vid vattnet från kajen där båten över till Säljö går. Vi hade en riktigt mysig stund bara han & jag & jag tror verkligen han uppskattade att få all min uppmärksamhet för en stund. Blir ju tyvärr inte så mycket egentid för någon av mina små grabbar nu när jag är gräsänkling...
Vi tog massor med fina kort & åkte sedan in till stauuun där junior fick en glass. Med glassen i högsta hugg gick vi ner mot Stumholmenhållet & tog fler kort...kommer imorgon. Orkar inte redigera & grejja nu.

Väl hemma blev det en kort stund datorspel för killarna emedan jag plockade disk & mest sprang runt i huset tycker jag.
Killarna somnade tidigt idag, den första lillemannen stupade strax innan 19 & storebror slocknade vid halv 8, skönt.

Nu ska jag oxå gå & lägga mig!

Natti, natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!