fredag, maj 01, 2009

Valborg 2009

En dag med massor av händelser!
Jag jobbade till 16.30
När jag precis kommit hem åkte en motorcykel in på infarten med två snygga karlar på, det var två av våra närmaste vänner som under vår bröllopsfest vunnit det fina priset att få tvätta våra bilar! Tillsammans med min egen karl hade jag 3 !!! snygga killar (som tog av sig på överkroppen) att titta på emedan jag förberedde sallad & dessert i köket.
Underbart hahaha!
P satte sig ute hos dem & skalade ett par kilo potatis % tittade på & bjöd på välbehövda öl till grabbarna som svettades i solskenet. Duktiga som 17 va' de & bilarna har väl inte sedan de var totalt nya varit så skinande rena & fina, jag blev bländad i morse när jag tittade ut hehehe.

1000 TACK killar, ni gjorde underverk på ett för mig omöjligt projekt!

Vid 17 tiden började gästerna ramla in en efter en. Vi blev tio vuxna & tio barna som åt kanongod grillad mat, sallad, grillade potatisar, såser & drack det vi tyckte var godast för stunden, själv gick jag lös på tre cider!!!
Barnen skötte sig som vanligt exemplariskt! De tittade på film, lekte med LEGO, lekte fröknar (tjejerna va' två stycken & resten killar =O) spelade fotboll & hade en kul kväll utan gråt eller något så de ska ha en ordentlig eloge allihopa. Våra barn är väldigt duktiga får jag säga, även om man inte ses så ofta så är det alltid som om det vore igår, de leker så himla bra ihop & nu när de är större kan vi vuxna sitta i lugn & ro & prata & det är superkul att träffas!

Efter middagen tog barnen med pappor tag i en fotbollsmatch & det är oxå så otroligt roligt när man är så många då vi kan spela matcher & alla skrattar så de kiknar & har riktigt kul!

Efterätten bestod av pannacotta, gott & lite enkelt & inte för sött, helt ok.

Eftersom det inte blev någon brasa i år pga eldningsförbud höll vi oss i huset & det var skönt för även om dagarna är varma & sköna är fortfarande kvällarna mindre sköna tycker jag, kylan kommer snabbt så det var skönt att sitta alla samlade i köket & prata gott.

Tack för igår & ha det bra alla våra vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!