söndag, maj 17, 2009

Vilken helg...

Ja, egentligen skulle jag väl säga vilken vecka!!!
Första veckan ensam med barnen. Pappa P åkte på missionen förra lördagen & efter det har vi haft fullt upp killarna o jag. Började med att jag fick arbeta hela veckan, jättekul så klart. jag älskar mitt jobb & skulle vilja jobba varje dag, varje vecka men denna veckan hade jag litegranna skolarbete kvar till slutspurten & avslutningen som var i torsdags. Så arbete hela dagarna, skolarbete om kvällarne, seeena kvälla, lååånga kvällar, tröööötta kvällar...Men jobba gjorde jag & examen tog jag så allt gick bra & jag mår bra. Förutom att jag i torsdagskväll kände mig lätt berusad när jag kom hem från Alvesta, inte konstigt med tanke på den lilla sömn jag fått denna vecka, all stress osv. Men, men som sagt var, allt gick bra & jag är så himlans glad att skolan är över även om jag absolut kommer sakna mina kära klasskamrater & nya vänner, otroligt vilka människor jag mött under skoltiden. Vi träffades som mest två dagar per månad under två terminer & trots detta har vi haft en sådan underbar klass med snälla, glada & stöttande vänner. Jösses, vad jag kommer sakna dem & vår lilla tid tillsammans. Tomt...
I fredags skulle jag jobba igen, började 8 & slutade 17. Egentligen skulle jag börjat 9 men alla fritidsbarnen samt 4-6 åringarna på förskolan skulle in till staden med buss & se en musikal "Skönheten & Odjuret" som "Musikugglan" ordnat i konserthallen i Karlskrona. Lite sena bussar men snälla elever som väntade in oss alla blev föreställningen så himla bra! Eleverna gjorde en kanonmusikal & de var så duktiga & bra så det rös i hela kroppen på mig när de sjöng & agerade. jag var så glad att jag fick följa med & se denna föreställning. Kanon!
Kände mig under dagen lite bakfull & beslöt att eftermiddagen & hela helgen skulle tas med ro. Det enda vi skulle ägna oss åt var att klippa gräsmattan, vika tvätt, städa lite lätt, hälsa på H, E & V på lördagkvällen & se på Eurovision Song Contest. Den träffen fick vi tyvärr låta bli & allt annat planerat oxå för jag fick dras med en migränattack hela eftermiddagen & kvällen...synd, hade sett fram emot en mysig kväll hos H...Men det blir fler gånger hoppas jag!

Idag, söndag har vi i alla fall klippt gräsmattan, vikt tvätt & städat, skönt! På eftermiddagen var vi bjudna till L som fyllde 8 år idag, L är ju som tidigare nämnt juniors bäste vän & vi grillade gott kött, åt en härlig sallad & fick supergoda grillade potatisklyftor & så klart läsk dagen till ära. Efterätten var som vanligt mycket god den med, rabarberpaj med glass eller vaniljsås. Supergott! Tack för inbjudan L & B, det värmde mitt ensamma gräsänkliga hjärta att få vara med er & er familj denna dagen.& killarna har ju som vanligt enormt kul ihop även om de allihopa var lite väääl gnälliga denna dag, men, söndag & full rulle hela helgen gjorde att de fick lov till att vara lite ledsna emellanåt, eller hur.
TACK!

Idag firar vi L som fyller 8
& vi firar även vår lille sötnos E som fyller 6 år idag!
GRATTIS; GRATTIS; GRATTIS!!!

Här kommer en låt tillägnat mina minimala födelsedagsvänner & mig själv som är 25% norska & tyckte det var helt ok att Norge tog hem segern igårkväll. Röstade faktiskt egentligen på min absoluta favorit Island & det gick ju hyfsat bra det med, tvåa är rätt bra =O)


Nu sak jag skriva skyltar till gökottan vi ska ha på torsdagmorgon kl. 7 här i byn, jag har tagit på mig att tända elden & vi ska då grilla korv eller bara sitta & mysa vid brasan & äta frulle =O) Hoppas man tar sig upp så tidigt en dag man är ledig & kunde få sova så länge man ville...är ju inte klok som tog på mig detta...vad har jag gjort??? Ja, ja...det är väl bara att stiga upp, ska ta med kameran & kommer säkert få urfina bilder vid sjön. Hoppas det är lite dimma...

Ha det gött mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!