fredag, maj 01, 2009

Fiskelycka!!!

Idag bestämde sig grabbarna för att åka & fiska. De åkte glada & förväntansfulla med matsäcken & flytvästarna i högsta hugg.
Tidigare i morse krälade alla tre runt i trädgården på jakt efter de allra bästa maskarna, & det fick de absolut tag på för när de ännu gladare i hatten kom hem på eftermiddagen hade de fångat 8 abborrar!!! Yes, det blev grillad abborre till middag idag...för de som ville ha Pappa P & junior. Jag själv & minior åt grillat kött med grillad potatis, sallad, bearnaisesås & grillad halloumi. Mums!
Fisken blev god den med men tyvärr är jag inte överfötjust i just abborre men de andra åt sig mätta & glada.

Under min dag i ensamhet här hemma har jag gjort en massa kul skolarbete. Jag ahr målat med olika tekniker & är supernöjd över att detta är helt klart nu. Imorgon ska jag börja på ett tittskåp & det sak bli spännande...jag vet preciiiis hur det ska se ut & jag hoppas jag kan komma bara lite i närheten av hur jag vill ha det så vi får se.
Annars hann jag plocka ur diskmaskinen, tvätta en maskin & hänga upp även det, dammsuga, sitta en liten stund i solen & äta en liten chokladbit =O)

Just nu är resterande familj bänkade framför TV:n, det är något tecknat som rullar så jag sak ta & ge dem lite saft & sätta mig & gosa med grabbarna en stund.

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!