onsdag, maj 20, 2009

Lugn dag...

Idag har vi haft det väldigt lugnt hemma, lillebror hade lite feber igår & kände sig lätt illamående så vi va' hemma idag från dagis. Även storebror kände sig lite vissen så det blev en heldag hemma i sjukstugan.
Framåt eftermiddagen va' det ingen av killarna som blivit sämre, snarare tvärtom så vi beslöt oss för att ta oss in till stan en sväng. Vi handlade födelsedagspresenter till alla helgens kalas (4!!!stycken=O), sedan tog vi en fika, jag ville in en sväng på simsalabim & kom därifrån dryga 250:- fattigare, men rikare i sinnet =O)Nu sak jag hem & göra kort!
Väl hemma igen blev grabbarna lite matta & valde tv:n till kvällsmaten som idag bestod av pannkakor. Tror aldrig jag gjort det till kvällsmat förut men ville de ha det skulle det få det oxå (+ att äggen går ut idag & dem ville jag bli av med...)
Trötta & mätta somnade de rätt sent men vi är ju lediga ett par dagar nu så det är helt i sin ordning tycker jag.
Just det ja....vi ska ju starta brasan vid sjön på vår lilla gökotta. Kl. 7 har jag lovat den ska vara igång...får väl gå & sussa inom kort.
Just det ja (nr2) jag gjorde kladdkakemuffins på de andra äggen som blev kvar, råkade vara "tvungen" att provsmaka en, de blev som vanligt alldeles för goda...

Nu ska jag testa en sak...Lyssnar som vanligt nuförtiden på spotify & har gjort ett par listor. Just nu lyssnar jag på lugna favoriter. Lite blandad skönsång från det glada 80-talet blandat med lite nyare toner.Ja, ja, sluttjatat me det, här kommer förhoppningsvis min lista om du vill lyssna på mina favvisar.
http://open.spotify.com/user/peteroveronica/playlist/1SXKNYNFZfAXQlyTHsLHvI

Ha det gott & sussa sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!