söndag, maj 10, 2009

Konstig dag...

Inatt åkte min käre make & killarnas pappa iväg på sin mission någonstans söderut. Egentligen skulle de flugit ner i söndags men en del förseningar gjorde att det inte bar av förrän inatt vilket vi inte tyckte var så tråkigt alls. Vi han med en liten utflykt igår & hamnade efter en shoppingtur på Karlskronas mest berömda ställe sommartid nämligen "Glassiären"!!! Världens bästa glassställe alltså. De har ett stort antal glassar att välja på & de strutarna man får, jag säger bara stooora strutar...jag lovar att man blir fetmätt om man tar en smak för man får hur många kulor glass som helst...min man brukar ibland ta två smaker med mjukglass & sedan behöver han inte äta på ett par dagar, i promise!!!
Solen sken, det blåste dock men ack så gott & mysigt vi hade det.
Senare grillade vi (som vi skulle gjort i fredags men då blev det så sent att pappa P tog med sig pizza hem till barnens förtjusning) & vi åt faktiskt framför tv:n samtidigt som vi kollade på "SOS sällskapsresan" en av filmerna junior fick när han sålde jultidningar i vintras. Då fick han alla filmerna men vi har endast kollat på denna & den när de är i fjällen & då tittade vi på den för att vi skulle till Sälen, en bra jämförelse för mig i alla fall eftersom jag liksom den galne pappan i filmen bröt benet men jag bara skadade knät rätt illa....det är INTE bra ännu...ska opereras om ett par veckor...

Bla..bla...bla...bla...det var 17 vad jag malde på idag, mundiarre' så det heter duga eller....rättare sagt fingerdiarre'...kan man säga så???

Det jag EGENTLIGEN skulle säga med detta inlägg va' att dagen varit så konstig eftersom pappa P väckte oss alla (på barnens begäran) för att säga hej då & även om det inte var problem att somna om alls så va' vi alla trötta idag. Vi åt frukost & sedan gjorde jag klart min allra sista skolarbete (sååå skööönt!!!) & killarna va' ute i trädgården & rensade i jorgubbslandet! Javisst, det är sant! jag VET ju att de är duktiga & gärna hjälper till (?!?!?) men att de skull plocka 304 maskrosor & snyggt lägga dem i skottkärran utan att jag bad dem, DET var superbra det tyckte jag! STOLT!!! Självklart ska de få lön, jag är ju ingen sådan där som har gratis barnarbetare i hemmet, nej då. 25 öre per maskros begärde de & lönen skulle de ha den 25:e preciiiis som vi får, så visst, det är bara fram med miniräknaren, skriva upp summan & summera ihop all hjälp jag fått & får fram till den 25:e & sedan är det bara att pröjsa.
Härliga killar jag har, love them soooo mucho!!!

, nu ska jag krypa ner i sängen!

He på de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!