fredag, maj 22, 2009

Mot ljusare tider...

Ja, det känner jag att jag går mot. Då menar jag inte ljusare tider rent vädermässigt utan att jag går mot ljusare tider i mitt sinne.
Jag är helt inne på VITT; VITT; VITT!
Skulle önska hela mitt hus var vitt. Allt från möbler, till väggar & inredning.
Håller på med ett projekt nu som förmodligen inte kommer gå av stapeln i år...men jag har hämtat hem färgprover från Beckers med mycket, mycket ljus lila färg som jag vill ha i min mörka (mlåa) hall. Det skulle passa sååå bra ihop med min nya fina vita byrå & mina vita ramar samt lite lila dekorationer. Även om jag älskar att måla & även om det i sig inte är speciellt svårt att göra det själv så är det förarbetet jag är lite orolig för, ta bort gamal tapet, spackla & få väggen jämn så att färgen lägger sig bra. Undrar vad det kostar att ta hit någon som gör det ordentligt???
Köket ska ju så småningom renoveras, då blir det vitt med någon fin tapet/färg på väggen som ger ett lantligt intryck. Har köpt vita panelgardiner & det gjorde sig jättebra i köket, till detta lite nya vita dekorationer så är jag på god väg =O)
Även sovrummet ska få nya färger. Ska se vad vi kan åstakomma där...vill ha det ljust, mysigt & romantiskt...vi får se...

Nu sak jag laga lite lunch till mitt dagisgäng som jag ahr här hemma =O) Vi passar en grannpojke idag & de leker för fullt. Frukosten serverades vid 8 så det är väl dags nu för att hålla deras blodsockernivå i balans hehehe. vill ju inte riskera att ha tre irriterade barn här inom kort.

Ha det så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!