fredag, maj 29, 2009

Idag....

...har vi knappt gjort något vettigt alls...
Jo, junior har varit i skolan & lärt sig saker. Lilleman tittade på en film i morse. Sedan har de två lekt hela eftermiddagen Ute, inne, uppe, nere, sett på tv, spelat lite datorspel.
Det gamla vanliga =O).
Mamma ringde & tackade för sin mors dag present, killarna ville inte prata, de hade inte tiiiiid...Men jag själv snackade på länge som vanligt =O)
Pappa P ringde en sväng på eftermiddagen, hur kul som helst. vi saknar honom massor men idag va' det bara jag som fick prata med honom. Killarna hade inte tid.....
På kvällen grät lilleman efter sin pappa. Han sa- Jag saknar min pappa, jag älskar ju honom ju...han är min bästa pappa i hela världen ju mamma...MAMMA, fattar du inte???
& så grät han vidare.
Jo, jag fattar precis. Jag förstår honom så väl. Vi andra saknar honom oxå men junior biter ihop & går iväg när det känns lite jobbigt, han & lilleman är ju ovanligt gosiga oxå, vilket jag INTE är missnöjd med.
men jag tror det kommer gå snabbt nu. Snart är det sommarlov, vi kan mysa lite med sol & bad, ta en dagstur eller någon dag till någon kul plats. Hälsa på hos mormor o morfar, farmor eller åka till vänner & släkt på västkusten. Vi sak nog få tiden att gå!

Jag bestämde mig för att ha lax till middag idag. Lillaman har gått från att älska lax till att tycka mindre om det & har vägrat smaka eller äta min lax (dagiskockans lax går dock bra=O)...När jag berättade vad de skulle få gjorde lilleman stora, stora ögon men sa ingenting. Middagen försökte jag göra så mysig som möjligt idag med levande ljus, lax (som sagt) färskpotatis, hollandaisås & blomkålsbuketter. Jag la' upp fint på tallrikarna & vi drack loka till. Det blev riktigt mysig middag faktiskt. Killarna åt upp ALLTING!!! ÄVEN lilleman!!! Jag berättade hur smart man blir av fisk & emedan han åt bad han mig säga olika tal som han skulle räkna så det gjorde jag så klart. & räkna kan han , vilken kille. Han kommer INTE ha svårt för sig i skolan, precis som storebror. - Mamma, vet du? Jag är ett geniii, sa han när vi hade räknat klart (kommer från "Lilla Jönssonligan) -Absolut, sa jag. Fattas bara annat, min lille skatt. & så flinade han stort.

Under kvällen åt killarna chips & jag gjorde även en hallon/blåbärspaj som vi slukade friskt. Vi tittade på "Talang" & vi va' alla överens om att sista killen som trollade va' absolut bäst, han gick ju så klart vidare till finalen!
Sedan fick killarna leka en liiiiten stund till innan läggdags. Själv gjorde jag en väska i min scrapphörna & dessutom har jag fortsatt på svägerskans present =O) Superskoj!!!

Nu sak jag scrappa vidare innan jag ska lägga mig, imorgon sak det bli kanonväder & vi sak väl spendera lite tid i solen på baksidan. Kanske, kanske kan jordgubbslandet få sig ett lyft då, det blev liksom inte läge för det häromdagen, vi hade inte tiiiiid...

Have it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!