torsdag, maj 21, 2009

Göökotta...

Idag va' vi uppe med tuppen. Kändes lite konstigt att gå upp halv 7 med tanke på att man är ledig & hade kunnat sova lääänge, det hade vi behövd alla tre.
Vi tände en brasa vid sjön & hade god hjälp av grannen & hans son som var först på plats. Sedan droppade det in lite folk & sammanlagt blev vi nog runt 20 personer som grillade korv eller åt vanlig medhavd frukost i den varma sommarmorgonen. För varmt va' det! Vi hade pälsat på oss massvis med kläder men solen ske, det var vindstilla, sjön låg spegelblank, fåglarna kvittrade, det luktade gott av daggen & det var helt underbart tyst & fridfullt denna morgonen.
Några hade tagit med sig metspön & i väntan på att elden skulle bli glöd försökte de tappert fånga fiskar. Två stycken vad jag vet nappade, båda va' av min lilleman!!!
Killarna frågade om de fick bada fötterna & självklart fick de det men, men...det ena ledde till det andra & rätt som det var stod alla barnen som va' med i kallingarna =O) Hahaha, de va' så söta.
- Är det kallt? frågade jag.
_ Jaaa, huttade barnen men envisa som de var stod de kvar i vattnet & började fånga in massor med grodyngel som de la' i en vattenskåra 6 täckte sand runt så de inte skulle rymma.
Det var gott med grillad korv till frukost & mjölk hade vi faktiskt med även om killarna hade föredragit saft eller tom läsk, men där sa jag stopp. Någon måtta får det vara på tokerierna en torsdagsmorgon kl.8!

Vid 9 åkte vi hem & duschade av oss snabbt. Killarna va' bjudna på varsitt kalas & då går det inte att komma & osa eld.
Ombytta & klara åkte vi först in med junior som skulle få spela laserdome inne i stan. Vilket kalas! Han hade så klart jättekul & laserdome står överst på önskelistan nu inför stundande 8 årskalas i sommar, vi får se =O)
Minior skulle på maskeradkalas åt ett helt annat håll & detta kalas började när juniors slutade så det blev ett par extrasvängar i bilen idag, men vad gör väl det?
Han hade oxå haft en kanondag i det fina vädret eftersom de valde att fira födelsedagsbarnet utomhus. Alla nöjda & glada.

Igår hittade vi en pånbok på parkeringen vid ICA MAXI här i stan, den åkte vi självklart med till polisen & han som tog emot den tackade lilleman, som va' med, så väldigt mycket & berättade för honom hur bra & duktiga vi var som lämnade in den till polisen, för det är så man ska göra.
Lilleman log med hela ansiktet (som vanligt =O) & polismannen frågade oss om vi ville ha hittelön....Vaddå? Finns det någon som INTE vill ha det tänkte jag snabbt & sa till honom att det ville vi absolut ha & den ska gå till mina grabbar som hittade plånboken.
Dagens hjältar!

Väl hemma satte jag upp lite nya gardiner i köket & pysslade runt lite. Skönt att få lite ordning innan helgen kommer.
Imorgon ska vi passa grannens lillgrabb då de båda jobbar & dagis endast hade ett fåtal barn. Det ska bli kul. Killarna leker så himla bra ihop & han är en lugn & städad grabb så det ser vi fram emot allihopa!

Kvällen blev en riktig myskväll framför "Narnia" tillsammans med hamburgare & pommes till kidsen & jag själv njöt av hambyrgare med en megasallad, gott!
Senare kollade vi på torsdagens häjdpunkt, enligt killarna. "Hjälp, jag är med i en japansk tv show! Lite småtokigt & halvkul tycker jag emedan ungarna srtattar så de kiknar.

Nu sover de gott & jag sak ta mig en stund framför tv:n innan jag själv ska lägga mig.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!