fredag, maj 01, 2009

Uppdateringar x massor...

Måste först berätta om min resa till det underbara landet "Ullared" =O)
Vi va' 3 glada tjejer i våra bästa år som kl. 6 på morgonen lämnade 50 gränsen i Karlskrona för att ta oss till Ullareds breddgrad på vårt jordklot.
Resan va' kanonbra med sol, värme, glada miner, goda baguetter & en liten, liten paus för två av oss i bilen som håller på med "dumheter" (röööka)...
Väl uppe hade vi turen att få parkering preciiiis bredvid Panduro Outlet som öppnade preciiiis när vi kom, kanon!
Vi började spendera våra konton i denna affär & tro mig om jag säger att vi bokstavligen höll på att bli galna!!! Vilka priser, vilka saker!!! Vi handlade massor av kul saker till så låga priser att det var löjligt! Det roligaste var när vi fick kvittot då tjejen i kassan visade oss hur mycket vi sparade på att handla på outleten istället för en vanlig Panduroaffär, helt sjukt. Jag handlade för ca 500:- & sparade 650:-!!! jag hade alltså fått betala 1150:- här hemma så ni fattar ju själva. Jag handlade massvis med scrapbookingsaker, så klart =O)

Själva Ge'kås tog resten av eftermiddagen & även där hittade vi alla det vi skulle ha....o lite till....biligt, billigt!
Mina killar fick snygga & coola badshorts, strumpor, kalsonger, arbetsbyxor, varsin vårjacka, hattar, godis, tatueringar, prylar till deras skrivbord, suddigum, mm, mm.
Jag själv hittade en t-shirt, Umbro strumpor, ett kamerastativ, två kepsar (så P kan få ha sina ifred...) mer scrappsaker, lite till scrappsaker...& lite annat småtjafs som man måste ha när man är där som ramar, väggdekorer, plåster, mm.
Pappa P fick tvättsaker till bilen, tomma cd-skivor, ölkorv, godis, superstarkt lim =O) Så han var nöjd han hehehe.

Vi åt jättegod lunch på en restaurang & då vågade vi oss på att äta kyckling med mosarella med stekt potatis, massor av sallad & god sås. Riktigt gott!

Vår stuga kom vi till vid 15.30 tiden & den var så söt, så söt. Blå va' den med vita knutar, liten veranda (tyvärr skuggsida...) toalett, dusch, vånigssäng, dubbelsäng, TV, kyl & frys samt en liten kokvrå. Helt perfekt!
ALLA våra granna (ja så va' det!) startade en efter en engångsgrillar & satt & drack vin & myste så vi tog en promenad till ICA & inhandlade grillmat & gjorde detsamma även vi. Åhh, vad gott det var! Sedan började vi bli lite mer än lovligt tokiga & vi skrattade så vi höll på att storkna & tog lite "ful" kort & hade så jäkla kul. Jag måste säga att en sten lättade från mitt hjärta när jag upptäckte att jag inte var lite knasig i bollen bara jag så det var ju bra !?!?!?. Kul som 17 hade vi. Det var längesedan jag skrattade så länge under så lång tid under en & samma kväll.
Vi gick en promenad till senare & då tog vi lite till "ful"kort på Ge'kås tomma parkering (en ovanlig syn får jag säga), på lite knasiga (enligt oss) skyltar, & lite fler roliga kort (tyckte vi i alla fall) så kvällen va' en höjdare.
Senare blev det "Rocky Balboa" på TV:n & efter det tog festligheterna slut för ikväll.

Morgonen bestod av TV 4:as barnprogram som vi alla uppskattade (något med Tobbe Trollkarl), lite frulle & städning.
Återigen på Ge'kås handlade vi lite mer småsaker & jag hade turen att få se min svägerska som bor i Varberg. Vi träffades en stund innan hon skulle tillbaka till arbetet, vi tog en fika & hade lite kul en stund (vi hade inte setts sedan mitt bröllop i september) & sedan sa vi hej, hej & på återseende.

Vi åkte hem & var åter i Karlskrona vid 17 tiden, helt ok tycker jag & det kändes som om man varit iväg en hel vecka så det var en kul tripp som jag gärna gör om!

Tack för en ytterst rolig helg tjejer, jag kommer leva länge på den!!!

Puss, puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!