onsdag, maj 27, 2009

Ännu en dag...med en glad nyhet!

Idag har jag jobbat. Lika kul som vanligt.
Jag fick vikariera på lillemans avdelning & det fungerar lika bra som alltid. Han bryr sig inte så mycket om mig eller att jag är där. han vet att det är mitt jobb & att jag måste ta hand om alla barnen & att de andra fröknarna säger åt honom om det är något men likaväl gör jag det. Han lyssnar på mig & lyder mig på dagis vilket är skönt.

Vi va' rätt trötta i morse får jag säga, det har varit lite mycket nu med kalas & utflykter. Men, vi va' uppe med tuppen & denna morgonen flöt på otroligt bra. barnen gick upp & lekte emedan jag förberedde frukosten & de åt snabbt & kunde då leka en stund till innan det va' dags för skola & dagis.

Jag slutade halv fem idag & vi åkte hem en snabbsväng innan vi åter va' på dagis kl. halv sex. Då vankades det vårfest med tipsrunda (som inte gick så bra...tror jag...det va' svåra vuxenfrågor men barnen vann allihopa =O) Glass fick de & det va' ju inte illa alls.
Vi bjöds oxå på grillad korv med bröd & kärleksmums. Jättegott!
Dagens gemensamma arbete bestod av att bygga en grill. lilleman & junior hjälpte till jättemycket med att gräva ett stort hål där fritidspersonalen fyllde med grus & cement. Sedan ska däri stenar 6 över ett grillhänge, så det blir ju hur bra som helst när det är färdigt. Vi kan grilla & mysa ofta på dagis framöver!

Den goda nyheten fick jag höra av de andra föräldrarna till skolbarnen. Junior är ledig imorgon för det är visst studiedag, något som jag missat totalt. Men, det va' verkligen en bra nyhet för oss som är så trötta, så trötta. Så imorgon kan vi sova ut ordentligt & bara ta det lugnt.
Det blir lite städtag i huset & om vädret tillåter även en del tag i jordgubbslandet.

båt så då gör så klart vi det! Killarna & jag vill ju gärna se honom Vi sak oxå åka in till stan & handla lite mat & en webbkamera som vi sak skicka ner till pappa P så vi kan hålla kontakten via skype med videoöverföring, det blir helbra! Vi köpte ju en till oss så han har ju kunnat se oss men de hade visst bestämt sig för att inte köpa in någon till Pappa P:soxå =O)

Nu när min skola är slut så känner jag mig både lättad & tom...jag har liksom inget att göra om kvällarna. Skönt förvisso men jag vet nästan inte vad jag sak hitta på. Idag har jag gjort ett morsdag kort & imorgon ska jag även scrappa ihop ett bröllopskort. En vän & arbetskamrat gifter sig på lördag & vi är inte bjudna på festen men vi ska självklart åka till kyrkan & se henne & då tänkte jag ge kortet & kanske en liten gåva som de kan ha med sig på sin bröllopsresa som går av stapeln redan på söndag=O)
Alla tips på present till ett resande par är välkomna (det ska inte vara något särskilt alls, bara något litet symboliskt)

Fick mail från pappa P imorse, han & övrig besättning hade det bra, lite stressig som man kan förstå men det va' lugnande för mig att få läsa hans egna ord om att det va' ok & inte bara det som sagts på nyheter & allt som stått i tidningarna. Skönt! jag har köpt alla tidningar som va' värda att köpa så han själv kan läsa & spara alla skriverier.

Nu har jag varit vaken alldeles för länge utan att ha gjort något vettigt så jag sak gå & knyta mig.

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!