tisdag, maj 26, 2009

Skolresa till vattenpalatset "Kaskad" i Tingsryd.

Ja, det var dagens utflykt det. En dubbeldeckare tog alla skolbarnen till Tingsryds vattenpalats & jag själv med lilleman i baksätet tog bilen till samma ställe.
Vilken dag! Vi hade så himla kul så det finns inte. jag är så glad att jag kunnat följa med barnen både igår & idag på deras utflykt.
Vi badade så klart massvis & junior va' så duktig, så duktig. jag är så stolt över honom. Han simmar som en fisk, dyker som en delfin, hoppar som Anna Lindberg & klarar sig alldeles ypperligt bra i vattnet.
Själv simmade jag runt med lilleman som oxå ska ha en eloge. han är ju inte ett dugg rädd för vatten, likt mig & storebror & vi simmade i strömmen, åkte vatten rutschbana så det stod härliga till.
Vi fick köttbullsmörgåsar med jos som skolan bjöd på & de satt verkligen finfint under fikapausen. Själv stod jag upp tidigt i morse & gjorde mina & killarnas favorit muffins nämligen kladdkakemuffins. de satt väldigt bra i kistan även de =O).

Efter detta äventyr åkte vi hem & vi va' så trötta & jag kände ögonen falla ihop emellanåt så vi stannade till på ICA Maxi i Ronneby & köpte en välbehövd glass & lite mjölk.

Väl hemma vilade jag en stund i soffan emedan killarna lekte med LEGO, för ovanlighetens skull=O).
Pannkakor stod på menyn till middag idag & efter det åkte vi till Pontus karateträning där jag & lilleman satt med & tittade. han va' superduktig idag & ha verkligen fått in snittsen på alla moment de övar, duktig kille jag har. Lilleman var exemplarisk han med som satt snällt & tittade på ända tills det va' 10 minuter kvar av träningen. Då ville han gå ner till lekparken så det gjorde vi.

Hemma åt vi kvällsmat & kollade nyheterna. Vår kära pappa, alltså min make =O) har inatt varit riktigt duktig! Hans båt & besättning förhindrade ett fartyg att bli kapat av pirater & de tog även 7 pirater till fånga. Mer om detta kan ni se på alla kanalernas nyheter eller följa länken under till dagen nyheter från tv4.
Även försvarsmaktens egna hemsida har bra uppdateringar:
http://www.mil.se/sv/
http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=901
Här kommer oxå länken från expressen med militärernas egna film:
http://www.expressen.tv/nyheter/1.1583509/se-eldstriden-nar-piraterna-grips

Nu är det dags att sova. Imorgon är en ny dag med nya utmaningar & äventyr =O)
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!