lördag, maj 30, 2009

To Hell And Back...

Japp, så känner jag mig idag...
Killarna & jag har INTE dragit jämt idag kan man lugnt säga. Morronmålet urartade redan där då de inte satt still & mitt tjat startade rätt snart efter detta...
Vi skulle in & handla godis som vi alltid gör om lördagarna, samt så skulle killarna få nya foppatofflor & så skulle vi inhandla mjölk o andra livsnödvändiga varor. Vi skulle oxå in en sväng på Lindex...
Att köpa foppisar gick bra, att handla på Lindex...Nej, där tog turen slut. jag förstår om de inte tycker om att gå med mig i vissa affären men ibland måste man vara så god & följa med, så är det. Men icke sa nicke, det va' som om helvetet bröt ut fullständigt...jag försökte skynda mig på...shorts & skjorta till junior, en top till mig själv...skulle jag ha något mer??? Jo, det skulle nog ha varit så OM INTE killarna sprungit runt & jagat varandra, gömt sig & totalt tvärvägrade lyssna på mina förmaningar...Jag va' så arg så jag kokade men jag försökte hålla god min men va' förmodligen illröd i fejjan...
In på ICA Maxi. Mjölk måste vi ha! Försökte handla fort som attan även där & sa till grabbarna att vi skulle skynda oss. Men icke sa nicke...Även här blev det ett fasligt spring & jag hotade med att inte köpa lördagsgodis (kanske helt fel men jag va' desperat...) de sa förlåt för femtioelfte gången på ca en timme men strax va' de igång igen.
Så vi köpte inget godis utan gick raka vägen ut från affären. Bums! Jag tror aldrig jag haft så tysta killar, de fick nog en liten chock & sa förlåt igen men det hjälpte mig fortfarande inte kan jag säga. Lyssnar man inte utan bara stojjar vidare så går det som det gick, vi köpte NADA godis idag. jag är så glad att jag stod på mig!!!

Väl hemma va' de fortfarande skamsna men sa inte ett ljud till om godis...

På eftermiddagen åkte vi till kyrkan för att se lillemans & min arbetskamrat gifta sig. Det va' verkligen superfint & hon va' såååå vacker!!! påminde lite om mig själv på min stora dag =O) Liknande frisyr, vit (!) klänning, vacker bukett, snyggt sminkad osv. Kan tillägga att vi va' hos samma frissa!
När vi kom dit stod militärerna & övade sabelhäck & jag fick gåshud över hela kroppen, så hade vi det ju oxå! Underbart. Killarna häll sig i skinnet i kyrkan, faktiskt trots mina tidigare godisförbud fick de var sin tablettask som muta, tjejerna framförhade oxå med sig det så det var väl tur annars hade det nog blivit liv i luckan på min bänkrad.
Jättefint bröllop va' det i alla fall!

GRATTIS till ER J & A & lycka till på resan som bär av redan imorgon!

Väl hemma igen ringde pappa P & killarna tyckte det va' riktigt kul att få prata med honom via skype. Det enda som är synd om oss när det gäller dessa samtal är att han kan se oss men vi kan inte se honom. DET gillade inte killarna. Men de pratade på som vanligt, visade pappa lite saker via webbkameran, tjafsade lite med varandra & pratade lite till med pappa. Han ringer imorgon igen så jag hoppas killarna ligger på en lugnare nivå då!

Ikväll har vi tittat på "Robinson". Det va' ett spännande avsnitt som tyvärr slutade lite fel tyckte vi. Jarmo skulle ju ha vunnit så klart!
Nu sak jag sätta mig & kolla klart på den underbara filmen "Illusionisten". För er som inte sett den kan jag rekommendera den mycket varmt. Jag har sett den två gånger & pappa P tyckte med den va' bra. Så kolla vidare på den om ni inte redan sitter bänkade framför TV:n.

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Du är en fantastisk mamma. Full av beundran står jag inför dig att läsa detta. Kramar, imorgon är en annan dag.;)

    SvaraRadera
  2. Tack min vän!!! ja, idag är de änglar =O) Puss, puss

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!