måndag, maj 18, 2009

Vilken härlig dag!

Regnet det bara öser ner..Så startade vår dag idag1 Så otroligt skönt 6 underbart med regn! Vilka dofter & vilken lugn & harmonisk morgon vi fick.
Började jobba 7,30 idag. Vi åt alla frukost på förskolan & slapp detta hemma vilket gav oss en liten extra sovmorgon. Skönt1
Man märkte att barnen var trötta idag, det var lugnt & barnen roade sig med diverse lekar & pyssel fram till lunchen som bjöd på spagetti m. köttfärssås. Mums!
Efter lunchen beslöt vi oss för att trotsa vädret & gå ut. Så härligt! Det var så otroligt blött överallt, regnet öste ner, pölarna växte till barnens & oss lärares förtjusning som alla glatt hoppade runt & en del rullade runt i pölarna & riktigt njöt av detta skitväder! Alla var så otroligt blöta efteråt att mer än hälften av barnen fick byta kläder utifrån & in, men kul var det & jag är så glad att jag arbetar på ett ställe där vi verkligen gör allt för att få en nypa frisk luft VARJE dag! kanon!!!

Väl hemma blev det mindre aktiva lekar. barnen fick tillåtelse att spela datorspel en timme, jag la mig i soffan en stund & efter kvällsmaten blev det en kort stund framför Bolibompa innan lilleman slocknade helt utmattad i soffan. In på toan med honom & svisch i sängen så var det bara två vakna tokar kvar. Även junior va trött idag & la' sig rätt snart & nu sitter jag här en liten stund & förevigar dagen för er & mig själv.
Tänkte gå igenom mailen, göra en matlista (kanske det ja...) skriva ner viktiga telefonsamtal som måste göras & sedan ska jag ta en välbehövd dusch & hoppa i säng. Trött som en koala är jag, ska bli skönt att få sova. Imorgon jobbar jag endast förmiddag & sedan ska vi in till stan & träna junior på karate, köpa 4 (!!!) födelsedagspresenter. Killarna är bjudna på ett respektive tre kalas denna helg. Två av dem samma dag & det ena slutar när det andra börjar men jag har lyckats ordna det med skjutsen. De andra två är på lördag & söndag.
Blir en kanonhelg tror jag, kommer INTE behöva köpa en endast bit godis till någon av grabbarna hehehe.

Ha det gott alla där ute i vårkvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!