måndag, maj 25, 2009

Barnens Gård!

Idag vaknade alla pigga & glada. Lilleman & jag skulle på utflykt med dagis & junior skulle till skolan. Vädret har varit helt perfekt för en utflykt med sol & värme. Det började dock blåsa framåt eftermiddagen men det gjorde ingenting alls!
Alla barnen fick åka buss & bara det är ju en utflykt i sig, de älskar det!
Vi föräldrar tog oss dit med egen bil. Eftersom jag fortfarande har problem med knät kunde jag i år inte vara med & hoppa på studsmattorna eller klättra på klätterställningarna. Men jag höll koll & hjälpte till med matserveringen som bestod av grillad korv med bröd & saft, kanongott en dag som denna. i år tyckte jag vi va' mer föräldrar med än någonsin & det va' jättekul.
Junior slutade skolan vid 12 så jag pkte hem & hämtade honom & även han fick vara med ett par timmar & leka, det gillade han minst lika mycket som lillebror. De sprang runt som galningar & åkte rutschkana, minibilarna, klättrade, studsade & klappade alla djuren. Lillaman hann med en tur med traktorn som alltid kör en runda så barnen kan titta på kossorna men junior & jag hann inte det.
En underbar dag som gjorde oss trötta men glada1
Efteråt åkte vi & inhandlade nya stövlar till killarna så de äntligen slipper gå i sina fodrade (även om de inte behövts då vädret har varit fint) & så fick de så klart en glass idag med =O)

Hemma slocknade jag en stund i soffan & grabbarna fick en liten tid vid datorn. Kvällsmaten idag bestod av grillade kycklignspett med grillade potatishalvor, det va' det som stor på önskelistan idag & vad gör man inte för sina grabbar =O).
Bolibompa va' mindre intressant idag & istället är de uppe & leker med sitt största intresse LEGO.
Men nu ska de nattas för imorgon vankas nästa utflyckt. Denna gången bär det av till Tingsryd & vattenlandes "Kaskad". Lillebror & jag följer så klart med & det ska verkligen bli kul det med.
Många utflykter blir det denna veckan & det är inte över med morgondagens tur, vi ska nog hitta på mer lattjolajbans turer vi tre ska ni få se!

Ha det gott allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!