fredag, december 05, 2008

5:e december, en dag att minnas...

Imorse vaknade storgrabben överlycklig för han hade tappat sin 5:e tand! Han har fyra lösa och just denna som han tappade idag har plågat honom svårt i ett par dagar. Den har suttit på en lös tråd kan man säga så det har varit svårt att äta och, ja, ni vet allt som hör till. Stackarn kom i alla fall ner till mitt jobb i onsdags för han mådde illa och hade inte ätit något alls. Men nu är det problemet löst, inget mer illamående....eller.....Jo, idag när jag var i gympasalen med 5-åringarna ringde grabbens fröken...-Hej, det är fröken....Din son har spytt.....
Jaha, det var bara att hämta honom, den lilla stackaren och dra med lillebror som blev oxtokig eftersom gympadagen på dagis tillhör favoritdagarna, det var dessutom sista gången innan jul...Men jag sa att om storebror har fått magsjuka (som alla på dagis haft eller förmodligen kommer att få) så får inte syskonen vara på dagis för smittans skull...lättre sagt än gjort...men jag mutade med fri datortid under eftermiddagen tills pappa kommer hem så det gick hem.
Storebror då? Jo, han kräks för fullt o har det allmänt trist kan jag tro den lille gubben...vi ringde hans snälla far som lovade köpa både coca cola, skorpor och en tidning, lillebror fick så klart med en.
Vi får se hur länge det håller i sig. Min lilla gubbe missar både simskolan, karategraderingen OCH julmarknaden på skolan imorgon....han ska minsann få något RIKTIGT kul av oss när han blir bra igen.

Lite tankar kring magsjuka nu:
Jag, pappa P & lilleman åt en god middag idag bestående av en sås på räkor, creme fraiche, strimlad röd paprika & sweet chilisås med pasta. Kanongott...nu tänker jag bara på hur det kanske går om jag får magsjuka.....då kommer jag ju ALDRIG med vilja äta denna goda rätt....så mitt tips till alla med magsjuka i familjen, ät något mindre gott som du vet du inte kommer sakna om du själv skulle bli sjuk!!!

Nu sak jag dricka VIN, det funkar att dricka även efter en magsjuka, kanske kan jag skylla på att jag druckit vin om jag blir dålig?!?!?!

Trevlig fredagskväll där ute i "vinter" mörkret
//Veronic@

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!