lördag, december 27, 2008

REA!!!

Jag hade väl inte behövt skrika ut det egentligen för jag är efter endast en halv dags shoppande i stan så innerligt trött på denna återkommande "rea". kan man kalla det rea förresten? Jag minns när det var rea när JAG var liten, då minsann var det riktigt billigt i ALLA affärerna, de reade för tusan tom ut skinkan på ica! Nä, nu får man vara glad om det är nedsatt pris med 30% & då ofta på kläder & varor affärerna lyckats spara på sig de senaste 20 åren & som har varit lite så att säga svår sålda...

Skämt åsido, vi hittade lite kläder kan man säga. Eftersom vi drar till fjälls behövde jag jacka, skidbyxor & skor. Pappa behövde skidbyxor, killarna behövde fleecetröja + byxor, vinterjacka. ja, det var det hela. Vi hittade det mesta på Stadium där de faktiskt hade 25% rabatt på alla byxor & jackor!!! Det bästa var att det var även 25% på reapriset så vi hittade allt vi behövde. Riktigt snygga blir vi, kan nog säga utan att överdriva att vi blir snyggaste familjen i backen =O)
Annars var det överjävligt med folk ute, skulle in på Gina men blev totalt skrämd när jag kikade in från utsidan, det var så smockat med folk så jag undrar om någon överhuvudtaget kom ut eller in...Hörde senare att en vän varit inne när de öppnat kl. 10 & inte kom ut förrän 2,5 timma senare, då var kötiden "bara" 50 minuter...nä, sånt pallar jag inte. Får se om det finns några rester kvar på måndag/tisdag...

Vår fortsättning på julen har varit lugn, kul & god. Vi har ätit julmat & även hunnit med pizza till ungarnas glädje (& min med för den delen) Vi har spelat spel, varit ute i snön & fast det var mycket lite snö som kom (& det snöar lite idag med) så är glädjen stor hos alla familjedeltagare. Det GÅR faktiskt att rulla små bollar så man kan ha lite krig. Men vi VET att det finns snö i fjällen så dit längtar vi så det är inte klokt, ska bli så himla mysigt!!!

Nu har jag en ettrig liten kille som är söt som socker & go så det gör ont bredvid mig som absolut inte tycker jag är rolig som sitter här. HAN VILL SPELA SPEL!!! Så hej & hopp gott folk & på återseende senare, ska lägga upp lite kul & lite mer jul för er. Nu går jag & spelar lite =O)



Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!