onsdag, december 10, 2008

Lite layouter från mitt scrapalbum..

Ja, här kommer lite fler layouter, har börjat göra julklappsetiketter så de kommer på bild inom kort.




Den översta är på mina små prinsar & där har jag gjort en ganska enkel layout med ett svart cardstockpapper som grund & sedan har jag lagt korten omlott & markerat kanterna på fotografierna med en glitterblå syrafri penna. Sedan har jag använt mig av gröna utstansade bokstäver & flourisher.

Den mellersta är på mig & min man (jaha, det fattade vi inte...) & där har jag förutom enkel & lätt mönstrad bakgrund gjort ramar i två olika färger (beige & brunt) på fotografierna har jag använt tygblommor & fäst med ett hjärtbrads & ett utstansat hjärta som jag satt fast med fästkuddar för ett 3-d motiv. jag har sedan använt mig av spetsband samt silvertråd där jag fäst ett hjärta på. Därefter använde jag fler tygblommor & limmade fast dem & satte en mitten"klick" med "Touch Textile" Silver powder. Sist använde jag ett beige papper där jag först använde Ink Distress & suddade kanterna & stämplade sedan två hjärtan.

Sista är superenkelt att göra. Ett papper med redan mycket motiv, färger & text på. Jag rev en ram till mitten & naggade ytterramen för ett slitet utseende. Sedan körde jag ut en fin text på kopiatorn, rev även detta & satte fast lite större hjärtbrads på passande ställen.

Hoppas jag kan inspirera någon & kom gärna med egna tips.

//Veronic@

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!