måndag, december 22, 2008

Sista ruschen...

Ja, det är det verkligen!

Sista inköpen har gjorts & med det menas inga fler julklappar, ingen mer mat, inga fler bilresor till stan utan bara, bara, helt lediga & lugna (.....).

Vi har fortsatt vårt bondespel idag & det bästa laget & det jag är med i givetvis) leder med en herrgård, tre skogar & två djurbesättningar. Vi är verkligen laddade för att få slottet & ser fram emot morgondagens fortsättning.

Under tiden spelet gått för fullt i köket har jag gjort Janssons Frestelse, Egna köttbullar som blev jättegoda (måste ju smaka ju=O) risbräck med lillgrabben & en mjuk saffranskaka (recept finns under fliken recept) & senare ska svärmor göra revbensspjäll & imorgon åker skinkan in, så nu är läget under kontroll!!!

Får väl erkänna att den sanna julstämningen inte infunnit sig ännu men jag väntar spänt...de lovar ju någon liten minusgrad till julafton så kanske lite frost kan hjälpa stämningen att nå toppen. Annars får vi köra stenhårt på vår julmusik & klä granen & de andra sedvanliga procedurerna som årligen ska göras så kanske, kanske imorgonkväll när jag sitter med ett glas vin, ungarna sover fridfullt i sina sängar i väntan på tomten, ja då kanske jag kan känna lite jul i mig!

Idag fick pojkarna brev från självaste Tomtefar, det var helt otroligt vad han visste mycket om grabbarna & deras önskelistor, det var så uppspelta & glada & det var så kul att se.
Sanningen är den att jag beställde "brev från Tomten" från en firma som gjorde dem efter vad jag ville det skulle stå, det blev så lyckat!

Nä, nu sak här in lite fler recept & sedan ska jag sätta mig & viiiila lite, skönt!

Ha en skön dan före dan före dopparedankväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!