söndag, december 14, 2008

Pubkväll!

Igår var det pubafton i vår lilla by & många glada grannar kom & tog sig en öl eller ett glas vin. Innan den började hade ett mycket speciellt gäng haft så att säga förfest där vi bjöds på glögg, julbord, dryck & ett härligt galet & mycket uppskattat luciatåg. Vi hade en jättesöt manlig Lucia, damerna i tåget var stjärngossar & jag själv hade äran att få vara jultomte. Vilket underbart gäng vi var. vi sjöng både luciasången & sedan var det publiken som fick önska allt från "Staffan var en stalledräng" till den gamla slagdängan "Goderafton både herre & fru" eller vad den nu heter samt en vacker juldikt som kanske inte var helt rumsren men mycket uppskattande av hela publiken. Efter den vackra julparaden bjöd vi gästerna på lussebröd, pepparkakor & kaffe.


Senare hamnade jag bredvid tre pratglada karlar (däribland min egen man) i mycket blandad ålder (från 33-61,5 år). De diskuterade livligt om huruvida:

de tvättar eller inte,
hur de tvättar om de gör det,
hur tvätten läggs på hög, hur man oxå undviker att tvätthögen rasar (minst 5 minuter gick åt att berätta bästa tipset för att få klädhögen kvar...)
vad som händer om man blandar i en röd strumpa i vittvätten,
vad som kan hända om man hänger ut tvätten & det börjar regna,
vem som oftast glömmer tömma maskinen (där va' min man snabb att berätta att det va' jag...)
& mycket, mycket mer...Jag överdriver INTE om jag lovar att detta samtal om TVÄTT!?!? tog MINST 35 minuter!!! Snacka om att hitta kul samtal på puben...
Själv snackade jag en del med min arbetskollega som är så söt & rar & enkel att prata med. Vi diskuterade olika former av magsjuka & andra sjukdomar samt heminredning & barnen så vi hade oxå hittat vettiga samtal denna kväll.

Jag gick dock hemåt rätt tidigt eftersom jag inte kände mig i form alls (det var INTE pga vinet, tog endast två glas & drack sedan LOKA) så jag lommade hemåt, avlöste barnvakten, gick & la mig med mina små gosekillar & somnade gott.



//Veronic@




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!