måndag, december 08, 2008

Julkalendern...

Idag har vi en riktigt lugn dag jag & mina tre grabbar Senior är magsjuk & har 39 graders feber så han har man ju inte sett idag, sover & ropar efter dricka & panodil. Men, vi låter den stackarn vara. Vet ju själv hur jobbigt det är när man är sjuk så han får vila så mycket han behöver. Tur är väl att han hann fylla på vedlådan igår annars hade vi andra tre fått frysa..., jag skojade. Då hade självklart jag gjort det!

Imorse åkte jag i ilfart till affären & bunkrade upp med coca cola, skorpor & blåbärssoppa, mest för att försäkra mig om att det finns hemma om även jag skulle bli sjuk. Men jag tror jag tillhör en av de få % i landet som inte får magsjuka....hörde om detta igår på vår mysiga adventsfika där en berättade att hon hade hört det. Så jag hoppas, hoppas att jag slipper eländet.

Ungarna & jag har bara tagit det lugnt idag, vi har pysslat lite, byggt med lego, kollat på "ensam hemma", den är bara för bra! Ätit spagetti m. köttfärssås framför tv:n & nu är det strax dags för julkalender. Den är verkligen inte bra...VARFÖR kan de inte ha kalendrar som det var förr??? Vet inte om det är för att man är lite äldre (?!?!) men när det gäller kalendrar så VAR de faktiskt bättre förr! Minns ni de här?:

* Trolltider
* Teskedsgumman
* Albert & Herbert
* Stjärnsmällar & julpussar
* Mysteriet på Greveholm
M.fl, m.fl...



Det ska vara snö, spänning & färger, inte som årets med vita sterila väggar, färglösa personer som kör på Tomten, kastar bowlingklot i huvudet på folk & är allmänt fula. , fy fabian! Fram för mysigare & juligare julkalendrar!

Jag ska minsann skriva en egen, vilka ställer upp & är med? Jag behöver skådespelare!


Ha en nice kväll!

//Veronic@

1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg du har. Halkade in från Hanna W. Jag håller med om att Trolltider är en av de bästa julkalendrar som hjorts. Iofs så tyckte jag om den som var förra året men det var nog bara ett lyckoskott från svt.

    Ang magsjuka så är jag nog med en av de få procenten som inte får det. Kan bli lite kass på "andra hållet" men inte mer än så. Men men, man ska aldrig säga aldrig så du gjorde rätt i att bunkra.

    God jul och tack för en fin blogg!

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!