onsdag, december 24, 2008

MÅSTE se på julafton...

Alla har sina traditioner kring jul & julafton & i min familj har vi så klart det oxå. När det gäller tv program på julafton måste jag säga att jag faktiskt saknar Bosse Larsson Minns när jag var liten att han hade ett program på dagen där de sjöng jullåtar & dansade kring granen, varför finns det inget sånt längre???
I alla fall missar jag ALDRIG "Kalle Anka" kl. 15 & inte heller "Karl Bertil Jonssons Jul" kl. 19!!! I år måste vi oxå se "Tomten Är Far Till Alla Barnen". Svärmor har inte sett den & det är ju numera en kultfilm så den står inringad med en stor röd ring i TV bilagan imorgon.
Det var väl det. Nu är skinkan färdig & granen står så fint i vardagsrummet. Barnen har klätt den helt själva utan minsta hjälp & de blev så glada & nöjda. De bar ner sina små stolar för att nå bättre & enda hjälpen de tog var av pappa P som återigen fick äran att sätta upp julstjärnan. Paketen har de oxå lagt där de ska vara så nu är det bara den eviga väntan kvar på vår kära vän Tomten. vi tror att han kommer för i breven de fick för ett par dagar sedan sa han att han skulle komma så det blir till att ställa ut gröt & kanske en morot till Rudolf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!