tisdag, december 09, 2008

Lite smakprov på mitt album...

Ja, jag är ju ingen mästerfotograf (men jag skulle verkligen vilja bli...) men här kommer lite layouter från mitt bröllopsalbum. Håll tillgodo...

Till denna layouten har jag använt mig av vanlig ljust lila cardstock som bakgrund, sedan "strimlade" jag ett par bårder till sidan & satte två foton på bårderna. Till det stora fotografiet gjorde jag två "ramar" som jag också använde en hörnstans till. Övriga detaljer är utstansade blommor fastnitade med små hjärtbrads i antiksilver & ett lila band med blommor som jag enkelt limmade som en bård till..

Till denna har jag använt en vanligt grå bakgrund där jag sedan "rivit sönder" lite papper & färgat de rivna delarna med "Distress Ink" Istället för fotoramar till korten har jag valt att använda rester från rispåsarna vi hade på bröllopet, det är grå flor som jag limmade på eller fäste med brads som liknar skruvar. Jag gjorde ett litet kort & satte det i en mini filmstripe & en tag som jag limmade fast & satte ett läderliknande band i.

Japp, det var de här, fler kommer upp när ni minst anar det.

//Veronic@

1 kommentar:

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!