lördag, december 06, 2008

Lördag igen...

Då var det lördag igen, så skönt! Känner inte för att göra något alls idag. Storgrabben smittade av sin magsjuka till lillebror så jag har legat med dem på våra gamla madrasser i vardagsrummet inatt (vill ju inte riskera kräk o diarré på nya madrasserna =O) där jag vakat över dem o följt dem på diverse täta toabesök. Lilleman somnade i mitt knä igårkväll, han klagade på ont i magen o illamående men somnade som sagt gott...sedan vaknade han o sa...-Jävla gubbjävel, faaan....o så kräktes han rakt över mig, soffan o sig själv. Jag hann inte ens reagera...Pappa P fick sova ut idag eftersom han skulle gradera karate o handla (jobbigt värre...) Jag fick dock sova en extrasväng i morse
Idag är killarna friska o glada om än lite möra efter gårdagen, de har ätit lite rostat bröd o en korv + chocka cola, det får de dricka hur mycket de vill idag! Vet inte om det är en myt att avslagen cola stabiliserar magen men, men det är gott o det är vätska.
Får se om vi två som ännu överlevt magsjukan åker på den, känns ju konstigt om man inte skulle bli sjuk men än så länge är vi i form...

Idag har jag äntligen börjat göra julkorten, det blir kombinerade julkort/tackkort från bröllopet den 6 (!) september. Liiiite sena men vad säger man, bättre sent än aldrig.....

Ha en skön lördagskväll!
//Veronic@

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!